Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

The Farm (2018)

15 lett a felső comb, maradhat?

2018. november 19. - -Britpopper-

Radar alatt jött megint egy trancsírozós horrorfilm, The Farm címmel. Lelki szemeim előtt már a Texasi láncfűrészeshez hasonlatos vérengzést véltem látni, azonban az emberi vágóhíddal kecsegtető film sajnos belefulladt a klisétengerbe.

mv5bzte3oda1nmmtzda2nc00mzhllwflotytntg4nde0owfkntnlxkeyxkfqcgdeqxvynzc0mtgzmzu_v1.jpg

A kiindulópont a szokásos: fiatal pár (Nora és Alec) kocsikázik a nagy büdös semmi közepén, a nőnek pisilnie kell, a pasi már fáradt, a kocsi meg szolidan benzinhiánnyal küszködik, szóval minden jel arra utal, hogy előbb-utóbb meg kell állniuk valahol, és mit ad isten, épp egy olyan környéken abszolválják mindezt, ahol a családon belüli házasságkötés soha nem látott méreteket öltött. Egy rövid, hamburgerrel teli gyorséttermi kitérő után a kicsit sem gyanús (értsd: láthatóan félbolond) benzinkutas tanácsára leparkolnak a közeli hotelben - a parkolóban jópár kocsi áll, miből Alec arra következtet, hogy minden rendben lesz -, de a Sziklák szeméből ide tévedt szállásadó sem tűnik valami bizalomgerjesztőnek. Miután nyugovóra térnek, az éjszaka közepén egy állat-maszkos pasas mászik elő az ágy alól, és másnap Nora már egy szűk ketrecben tér magához, valamiféle elcseszett vágóhíd közepén, ahol igen fura alakok mászkálnak és láthatóan embereket dolgoznak fel húsáruként.

th-farm-1-e1523316430102.jpg

Az ötlet nem egyedi, a történetben és a megvalósításban viszont lehetett volna potenciál. Azonban sajnos a készítők túlságosan belemerültek abba, hogy bemutassák a vágóhíd dolgos mindennapjait, ami azt eredményezte, hogy az első fél óra után a főszereplőket szinte teljesen elengedi, helyettük pedig olyan irreleváns dolgokkal foglalkozik, mint például a félbolond benzinkutassal fogócskázás, vagy a sürgős telefonhívások intézése. Mikor pedig visszatalál a főcselekményhez, akkor derült égből villámcsapásként hoz vissza halottnak hitt szereplőket (Alec hogy a frászba jutott ki?), és az elkerülhetetlen menekülősdi sem maradhatott ki természetesen, ám ezt is annyira suta módon teszik hőseink, hogy már a fejemet fogtam. Adott egy farm, ahol mindenki állat-maszkban tevékenykedik. Akkor mi a jó francért nem szereznek maguknak egy maszkot ők is, hogy legalább el tudjanak vegyülni a többiek között?! Logikátlan és olcsó húzásokat soroltat fel a The Farm a végjátékra, és míg a Texasiban átérezhető volt Sally kétségbeesett kísérlete az egérutat nyerésre, addig itt Nora olyan baromságokat követ el egymás után, hogy már az is kész csoda, hogy nem zuhan valami szakadékba. Sajnos a The Farm rendesen mellément. Lop a Texasiból, lop a Sziklák szeméből, az állat-maszkok még a You're Next-et is eszünkbe juttathatják, illetve értem én, hogy a képünkbe akartak tolni egy jókora adag társadalomkritikát, bemutatva, hogy mi hogyan bánunk a haszonállatokkal a valóságban, azonban ez önmagában nem elegendő egy korrekt horrorfilmhez. Klisé sorakozik fel klisé hátán, az említett végjátéktól tényleg a falnak lehet menni, a gyenge színészi játékról pedig még nem is szóltam. A záró képsor ugyan valamennyit javít az értékelésen, de ettől még a The Farm a normális forgatókönyv és az átgondoltabb, érdemi történetszál hiányában visszavonhatatlanul a dögkútban végzi.

Értékelés: 32%

 

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr8414380946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.