Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Triple Frontier (2019)

Meglopni egy drogbárót

2019. március 18. - -Britpopper-

mv5bodu4mzm2mdaxml5bml5banbnxkftztgwndeznjm0nzm_v1.jpg

Rájöttem, hogy a Netflix iszonyú parasztvakító előzeteseket képes tető alá hozni, még a kvázi minőségében gagyibb, nagyot bukó filmjeiknek is. Rendesen felültetnek a hype-vonatra, aztán jobb esetben valami egészen korrekt és vállalható lesz a végeredmény, rosszabban meg a fejünket fogjuk, mert annyira cinkes. Jó példa erre a Death Note, aminek egy olyan látványos előzetest vágtak össze anno, hogy hirtelen még afölött is szemet tudtam hunyni, hogy masszív változtatásokkal adaptálják - vagy inkább teszik az amerikai nézőközönség számára fogyaszthatóbbá - egyik kedvenc mangámat / animémet. A Death Note bukott, én sem voltam róla jó véleménnyel, hagyjuk is inkább a feledés jótékony homályába veszni. A Triple Frontier több szempontból is felkeltette a figyelmemet: közös filmben Oscar Isaac, Ben Affleck, Charlie Hunnam, Garrett Hedlund és Pedro Pascal? Ráadásul az egész egy félresikerült rablás, majd az azt követő menekülés története a párás dél-amerikai dzsungelben? Hát, ide vele, de azonnal! Az előzetes persze igen szépen elhúzta megint a mézesmadzagot, aztán landolt a film is, amit már annyira vártam, hogy a szomszédnak is katonai kifejezésekkel köszöntem.

dims_1.jpg

Amúgy a sztori egész klassz lenne: az űrcsatákat félbehagyó Poe Dameron tudomást szerez egy hírhedt drogbáró rejtekhelyéről a sűrű dzsungel kellős közepén, majd összeverbuválja régi cimboráiból álló egykori osztagát, hogy üssenek rajta a pasason, amikor az épp egyedül tartózkodik otthon, mert egyrészt a kiiktatásával szerezhetnének pár jó pontot a szövetségieknél, másrészt a házban több millió dollár van elrejtve, amit bezsebelve - és némi átmosás után - simán szétoszthatnának maguk között. A régi barátok persze mind azonnal ráállnak a dologra (oké, Batman meg Javier Pena a Narcosból húzza a száját egy picit, de mind tudjuk, hogy a pénz nagy úr), rövidesen pedig már azon kapják magukat, hogy a dzsungel közepén osonnak a ház felé, mindenféle katonai felszereléssel megpakolva. Profi csapat, profi rajtaütés. Hamar rájönnek, hogy a házban nem csak közel 80 millió dollár van elrejtve, hanem annál sokkal, de sokkal több, lévén hogy szó szerint a falak mögött is pénz van. Szerencsésen sikerül likvidálni a biztonságos szobából a jó franc se tudja miért előmászó drogbárót is, majd némi lövöldözés után a bagázs jóval több pénzzel távozik, mint amennyi be lett tervezve.

szmk_triple_frontier_netflix_ben_afflec_oscar_isaac_2.jpg

Eddig minden szép és jó, már csak ki is kéne jutni a veszélyes övezetből. A címből is kikövetkeztethető, hogy a brazil-argentin-paraguayi részen található hármashatárnál járunk, ezért a csapat egy jól megpakolt helikopterrel a levegőben próbál egérutat nyerni, azonban a túlsúly miatt a gép az Andok felett már nem képes átjutni, az egyik rotor felrobban, a srácok pedig lezuhannak a zöld pokol közepén. Innentől tulajdonképpen folyamatosan szakad a nyakukba a szar, a rengeteg pénzzel teli zsákokat nem lehet csak úgy felkapni és továbbvinni, ezért erre megoldást kell találniuk. Igen ám, de sanszos, hogy a sok ellopott pénz nem csak egyedül a halott drogbáróé volt, ergo ha nem sietnek és sokáig maradnak szem előtt, könnyedén levadászhatják őket. Innentől fogva több részletet nem szeretnék elárulni a filmről, legyen elég annyi, hogy amennyire izgalmasnak hangzik, sajnos annyira lapos és érdektelen. Az egész filmből borzasztóan hiányzik a feszültség, pedig nagyon megörültem Kathryn Bigelow nevének a főcím alatt, hiszen a Bombák földjén sivatagi mesterlövészes jelenete a mai napig az egyik legerősebb és legéletszagúbb ebben a témában, ráadásul tömve van olyan feszültséggel, amit azóta csak a Sicario határátkelős jeleneténél éreztem újra. Sajnos a Triple Frontier végig takaréklángon ég, nem mer bedurvulni, és még a teljesen nyilvánvaló lehetőségekkel sem kezdtek semmit: mennyire izgalmas lett volna ha a pórul járt tagok nyomában folyamatosan ott lohol pár dél-amerikai kartell, hogy ne csak a Hepatitis-veszély, a malária, a sárgaláz, vagy a hastífusz legyen a legnagyobb problémájuk.

la-1551751747-pcd7twnjp0-snap-image.jpg

De nem, itt nincs ilyesmi. Egyszerűen nem érezzük, hogy ezek az emberek tényleg óriási veszélyben lennének, inkább csak hogy a balszerencse folyamatosan kísérti és hátráltatja őket, de mégis haladnak a céljuk felé - csak épp gyök kettő sebességgel. Egyszer-egyszer azért szerencsére magához tér a film (és vele együtt mi is), például a helikopteres rész kifejezetten pofás lett, de az a baj, hogy több emlékezetes pillanatot nem is nagyon tudnék kiemelni, pedig esküszöm nektek, hogy egy percre sem aludtam be a játékidő alatt. Ennyi nagy névvel a stáblistán illett volna valami sokkal komolyabbat összehozni, mert ezek az arcok egytől-egyig remek színészek, tudnak játszani, férfiasan kemények, de képesek érzelmeket is megcsillogtatni. Mindezzel a készítők az ég világon semmit sem kezdtek, nincsenek nagy drámai pillanatok, senki nem erőlteti meg magát - ennyi erővel akár a History Channel -féle Six című sorozat szereplői is játszhatták volna a főbb szerepeket. A fényképezés legalább szép (mondjuk a környezet eleve ad egy jókora pluszt az összhatáshoz), a zenékre már nem is emlékszem, a 125 perces játékidő pedig még épp fogyasztható kategória. Sajnos a Triple Frontier a "nagyobb volt a füstje, mint a lángja" tipikus esete, amivel egyszer ugyan meg lehet próbálkozni, de senki ne dőljön be az előzetesnek, mert az csak a cukormáz. Alatta egy végtelenül lapos, vérszegény thriller lakozik, amiért ismét csak nagy kár.

Értékelés: 5/10

 

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr7214696368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.