Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

I Prevail – TRAUMA (2019)

A trap és a metalcore találkozása

2019. június 19. - -Britpopper-

i-prevail-trauma.jpg

Előadó: I Prevail

Megjelenés dátuma: 2019. március 29.

Kiadó: Fearless

Műfaj: Metalcore / Trap / Pop metal

 

Mivel hamarosan itt az általam már nagyon várt Architects, és előzenekarként While She Sleeps koncert a Budapest Parkban, az utóbbi időben teljesen ráfüggtem a modernebb metalcore bandákra. Viszonylag új belépőnek számít  2013-ban alakult I Prevail, akiknek ugyan volt már egy lemezük Lifelines címmel 2016-ban, azonban a nemzetközi áttörést csak a jelen tárgyalt TRAUMA hozta el nekik nemrég.

A három megjelent EP-nél már sejthető volt, hogy az I Prevail új vizek felé evez, azonban a trap behozása a zenéjükbe legalább annyira merész lépés volt, mint az egész amo album a BMTH-tól legutóbb. A lemezt nyitó Bow Down volt éppen az a dal, ami egyrészt az első EP-n is szerepelt, másrészt én is ekkor figyeltem fel a bandára. Ennyire tökéletesen összerakott, energikus, tűpontos refrénnel és átvezetéssel kiadott szerzeményt egyáltalán nem vártam volna pont tőlük a Lifelines után. A Paranoid az, ahol a leginkább tetten érhető a trap jótékony hatása, itt viszont már érdemes figyelni a dalszövegre is, mert a frontember, Brian Burkheiser depresszióját énekli ki magából. Az egész lemezt átjárja a mentális betegségek, a már említett depresszió és az elvesztés témaköre, utóbbira pedig rátett néhány lapáttal Kyle Pavone (We Came As Romans), a zenekar barátjának halála. Az Every Time You Leave talán az egyetlen dal, amit nem igazán tudok hova tenni, nekem ez már túl mainstram pop. A Rise Above It olyan, mintha a dubstep éra maradéka lenne, a szövegelős rész (by: Justin Stone) érdekes módon nem lóg ki belőle. A Breaking Down bár slágeres, mégis legbelül ugyanúgy a depresszióról és az összeomlásról szól. A DOA intenzívebb, a végére szépen eldurvul, a Gasoline viszont az elejétől a végéig maximum lángon ég, és emlékeztet rá, hogy bizony a modern metalcore még koránt sem halt ki. Igazi fejletépős dal, amit az egyértelműen csúcspont Hurricane követ, aminek időközben már ki is jött a zenekar eddigi pályafutását bemutató videoklipje, nem mellesleg pedig egy jóval populárisabb hangvételt üt meg.

Tovább

BLAIR WITCH (2019) E3 trailer

A boszorkány visszavár!

blair_witch-4887611.jpg

Nem kis meglepetéssel szolgált nekem a Microsoft bemutatója az E3-on, hiszen a Cyperpunk 2077 mellett még egy nagyon ígéretes címről rántották le a leplet, ami pedig nem más, mint - dobpergés - egy új BLAIR WITCH játék! Azért új, mert a témában kaptunk már korábban is játékokat, magam is írtam róluk annak idején: volt az első részről szó ITT és ITT, a második polgárháborús részről ITT, végül pedig a kronológiai sorrendben a múltba visszakanyarodó befejezésről ITT. Nálam az 1999-es The Blair Witch Project film hatalmas kedvenc, ugyanakkor a 2016-os feltámasztást egyáltalán nem szerettem. Látszólag az új játék pedig inkább utóbbi hangulatát próbálja megragadni, ám mindenképp örvendetes, hogy a Layers of Fear és Observer játékokért is felelős lengyel Bloober Team készíti, akiknek legutóbbi alkotásáról, a Layers of Fear 2-ről épp a napokban tettem közzé kritikát (ITT megtalálod, ha lusta vagy lejjebb tekerni) és már abban is kifogásoltam, hogy az ijesztgetések ezúttal kifejezetten erőtlenre sikeredtek. Remélhetőleg ez a sötét erdős setting miatt most változni fog, a Blair Witch jókora háttéranyaga a sok kreált legendával (boszorkány, sorozatgyilkos, rejtélyes eltűnések, stb.) és rendőrségi üggyel pedig bőven elegendő kibontásra váró történetszálat tartalmaz. Az új játék története 1996-ban játszódik, és egy korábbi rendőrtisztet, Ellis-t alakítjuk majd benne, aki egy rejtélyes módon eltűnt kisfiú után kutat a Black Hills erdőben a kutyájával. A trailer számomra meggyőző, remélhetőleg a sztorira is jobban ráfekszenek majd, mert tényleg nagyon régóta várok már a mítosz méltó továbbépítésére.

A megjelenés augusztus 30-án esedékes, egyelőre csak PC-re és Xbox One-ra.

Last Day of June (2017)

Az elengedés fájdalma

last-day-of-june-cover.jpg

Carl és June házassága tökéletes, mondhatni mesébe illő. Fülig szerelmesek egymásba, napjaikat békében és boldogságban élik. June nem mellesleg éppen várandós is, szóval hamarosan kis jövevény érkezhet a házhoz, a környékbeliek és persze Carl és June legnagyobb örömére. Eljön Carl születésnapja, és June úgy dönt, hogy az ajándékot valami speciális helyen szeretné átadni hőn szeretett férjének. De hol is lenne a legjobb helye az ajándéknak? A konyhaasztalon? Netán a hálószobában? Nem, a legideálisabb hely az a tópart, amely annyi szép közös emléket idéz fel mindkettejükben, hogy a helyről készült fotót még be is kereteztették. June meggyőzi férjét, hogy autózzanak le a tópartra, ám amikor ott átnyújtja az ajándékot, hatalmas vihar kerekedik. A szerelmesek úgy döntenek, inkább gyorsan hazamennek, útközben azonban borzalmas tragédia történik: az autó megcsúszik és balesetet szenvednek. June meghal, Carl pedig egy életre tolószékbe kényszerül.

Figyelem! Innentől spoileres tartalom!

Tovább

FAR: Lone Sails (2018)

Utazás egy elpusztult világ romjain

d27152e79189024693bf67cc04995d80e1a2cad7a6ae232ae285a1b47a1fd815_product_card_v2_mobile_slider_639.jpg

Nagyon szeretem a történetközpontú indie játékokat, a LIMBO, az INSIDE, a Little Nightmares, vagy épp a Black The Fall után pedig a 2018-as - ám konzolra csak mostanában megjelent - FAR: Lone Sails is ilyesmivel kecsegtetett, azaz a játék mellőzi a narrációt, nincsenek benne átvezetők, az első pillanattól fogva csupán mi vagyunk és a körülöttünk lévő világ, mely a vizuális történetmesélés alapkelléke lesz utunk során. A sztoriról vajmi keveset árul el nekünk a FAR, mindössze annyiban lehetünk biztosak, hogy egy aprócska kislányt (?) alakítunk, akinek elhunyt nagyapja híres feltaláló volt, és így a gyermek maga is csodabogárrá vált, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy épített magának egy jókora steampunk járgányt, ami egyszerre mozdony és egyszerre hajó - vele kell haladnunk minél előrébb a kopár, zord vidéken.

fi5nhiidb4zt3ercianptlwcqi.jpg

Ez viszont nem lesz egyszerű művelet, legalábbis eleinte semmiképp. A jármű fémóriás módjára zabálja az üzemanyagot, az elektromos kütyük könnyedén kisülhetnek benne (ezzel tüzet okozva) ám csak segítségével haladhatunk tovább, ezért hamar a legjobb barátunkká válik majd. Üzemanyagot találhatunk elszórva különféle ládákban és hordókban, a fehérek egy minimális mennyiséget töltenek vissza a tartályba, míg a pirosak maximumra tornázzák a nafta szintjét. Fontos megjegyezni, hogy a járgányon belül mindent NEKÜNK kell elvégeznünk: utántölteni a benzint, gázt adni, fékezni, megállni, túlhevülés ellen gyakran kiereszteni a gőzt, ha bármi gikszer beüt, akkor minél hamarabb korrigálni. Később már vitorlát is kapunk szeretett járművünkre, amivel szeles idő esetén megspórolhatjuk a benzint, hiszen csak fel kell húzni a szakadozott vitorlát és már suhanunk is előre. Elsődleges gyűjtögetnivalónk tehát az üzemanyag lesz, amiket az út során elszórt ládákból és hordókból nyerhetünk ki. Ezeket fel kell vinnünk a járgányra, majd ott gondosan elhelyezni akár a raktérben, akár kicsit közelebb a lifthez, mely gombnyomásra felszippantja és betölti őket a kazánba. Érdemes összerendezni a talált cuccokat, mert a terep nem mindig könnyű, elég egy-két huppanó és máris azon kapjuk magunkat, hogy az összes holmink szanaszét szóródott. és rendezkedhetünk ismételten.

A továbbiakban SPOILEREK előfordulhatnak!

Tovább