Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Editors – In This Light and on This Evening

Sötét fellegek

2012. november 01. - -Britpopper-

Editors-In-This-Light-on-This-Evening.jpgKiadás éve: 2009

Kiadó: Kitchenware Records

Műfaj: Post punk/Dark wave/Synthpop

Ezt hallgasd meg: Eat Row Meat = Blood Drool

 

Még sosem írtam arról az albumról amely mindmáig a legnagyobb kedvencem (örök kedvencem tulajdonképpen) és annak idején hatalmas hatással volt rám, a zenei világról alkotott képemre, meg a lelkemre. A brit Editors zenekar debütáló albumáról már írtam ITT és azt mindenképp meg kell említenem, hogy a The Back Room egy korszakos alkotás volt az indie-post punk szcéna idején. Tulajdonképpen a Joy Division örökségét csak az amerikai Interpol és a jelen tárgyalt Editors (nomeg talán a White Lies) tudta büszkén és bármiféle erőltetettség nélkül tovább vinni, sok más próbálkozó csúnyán elbukott a feladat súlya alatt. Szóval az Editors debütáló lemeze aratott, az NME is beválasztotta 2005 legjobb albumai közé. Egyedül csak a kissé nyers hangzást kifogásolták pár helyen, amit én speciel meg is tudok érteni, hiszen egy kicsivel több elektronika nem ártott volna annak a produktumnak. Nekem eredetiben van meg, akkor még volt egy remek kis lemezbolt a Sugárban és onnan lehetett külföldről rendelni CD-ket, meg DVD-ket. Onnan rendeltem én is, nem volt olcsó ugyan de megérte. Az Editors nagyon gyorsan lett a kedvenc zenekarom és a mai napig tartja is ezt a titulust. Aztán jött a második albumuk (An End Has A Start, 2007) amelyen a hangzás kiforrottabbá vált ám a remek dalokon kívül már nem sok újdonság volt amelyet ki lehetett volna emelni. Sajnos. Tom Smith frontember és a mögötte álló banda továbbra is a Joy Division és a tragikus körülmények között elhunyt Ian Curtis legszebb és legmélyebb pillanatait idézte fel, dalaik egyszerre voltak ugyancsak egészen mély mondanivalóval bíróak és profin hangszereltek. Akkoriban még futott a Myspace (ma már talán nem is emlékeznek rá páran, hogy mi is volt az...) ahol lehetett hallgatni teljes albumokat és dalokat. Én is ott hallgattam sokat az Editors második lemezét, aztán sokáig megvolt letöltve is de sosem vettem meg fizikai formátumban. Valahogy kevésnek éreztem. Aztán eljött 2009 és az Editors lazán letette az asztalra a legérettebb, legprofibb munkáját, melyet úgy hívnak: In This Light and on This Evening. Melyet hallgatni olyan mintha az ember alámerülne a fagyos óceán legmélyére, ahol aztán már csak ő egymaga van, a gondolatai, meg a mindent átható, súlyos sötétség. Felemelő sötétség. Magához ölel. Kitárja az elméd.

Editors.jpgMindenhol kerestem ezt az albumot. Felkutattam érte a legtöbb Media Markt-ot és egyéb üzletet, ahol lehetett zenei CD-ket kapni. Végül a Pólus Centerben akadtam rá, méghozzá deluxe kiadásban. Napokig nem lehetett levakarni a vigyort az arcomról. Hozzáteszem: addigra már bőven ronggyá hallgattam az albumot a Myspace-en, elolvastam róla minden fellelhető honi és külföldi cikket (mai napig megvan még a megboldogult WAN2 magazin egy teljes oldalas kritikája) és csaknem kívülről tudtam már mindegyik szám dalszövegét is. Hogy mi fogott meg az albumban? Ez nagyon egyszerű. 2009 egyértelműen az elektronika éve volt. Nagyon sok zenekar húzódott közelebb az elektronikus hangzáshoz (lásd mondjuk: Franz Ferdinand – Tonight), az Editors viszont tulajdonképpen nemcsak közelebb húzódott hozzá, hanem konkrétan a sarokba vágták a gitárokat és a szintetizátorok jéghideg hangzása felé fordultak. Az albumot Flood producelte aki már elég nagy névnek számít a szakmában, dolgozott többek között a Depeche Mode, a U2, Nick Cave, a Goldfrapp, a The Killers, a Nine Inch Nails, avagy a Placebo lemezein is, újabban pedig új nagy favoritom, a Foals következő albumát dirigálja. Hozzá fordult az Editors is, és a munka bizony meghozta gyümölcsét. Rég hallottam már ennyire sötét, mégis felemelő dalokat. A szomorúság, a magány és az elkeseredettség társként követik végig a hallgatót egészen az utazás végéig, ám ez az út helyenként teret enged egy kis napfénynek is, nehogy idő előtt váljunk élő halottá. Elmúlt már a Halloween (ami Magyarországon nincs is pedig).

Editors++new+pic+2009.jpgA címadó In This Light and On This Evening elképesztően vészjósló hangulattal rohamozza meg a hallgatót már az album legelején. Iszonyatosan hatásos kezdés, rég hallottam már ennyire eltalált albumnyitányt holott a szintetizátorokon, a dobon és Tom Smith kissé eltorzított hangján kívül nem sok mindenből áll. A dalszöveg is monoton, ugyanazon pár sor ismételgetése folyik egymás után ám mégis letaglózóan működik az egész. Egyből az arcunkba vág az a jéghideg hangzás amelyről már írtam fentebb. De nem elég ha leírom, hallgassátok csak meg magatok! Utána a Bricks and Mortar lép be amelyben Smith hangja már nincs eltorzítva, a dal maga a régebbi Editors szerzeményekre emlékeztet, persze a szintetizátor-köntös itt is remekül működik és alapozza meg a hangulatot. Utána Papillon amely egy tempós, emlékezetes refrénnel operáló dal (melyet Tiesto már átremixelt azóta), mondhatni hogy a legnagyobb "sláger" az albumról. Szerintem a kelleténél egy kicsit talán hosszabb lett, bár ez egyáltalán nem zavaró. Teljesen jól működik. Utána érkezik nagy kedvencem a You Don't Know Love amelyben azért egy kicsit még visszaköszönnek a gitárok de egyáltalán nem hivalkodó mennyiségben. Szép dal, kifejezetten tetszetős szövegvilággal. Többet nem is szeretnék írni róla, úgyis lenn van videoklip formájában a bejegyzés végén. Eztán The Big Exit és az életkedv a mélypontra süllyed. Egyébként ez egyáltalán nem baj, sőt! Nagyon depresszív az egész dal de sokaknak talán pont emiatt fog bejönni. Hiszen néha kell egy kis borongós, szürke zenei világ is, nem? A szintik itt is fajsúlyosan jelen vannak, meghatározzák az alapot. Merengős, mélabús dal ahogyan a következő The Boxer is. Tulajdonképpen ha az előző szerzemény a mélypontra taszította az életkedvet, akkor ez a dal a föld alá löki. Mégis gyönyörű darab. Hiába írom le, hallani kell. A Like Treasure utána már kissé tempósabb, dacára annak hogy az első pár másodperc alapján újabb lehangoló dalt várna az ember. De ehelyett egy könnyedén dúdolható refrénnel operáló számot kapunk, igencsak mély mondanivalóval. Majd érkezik az Eat Row Meat = Blood Drool amelynek címénél csak a régi rajzfilmeket idéző, igencsak anti-utópisztikus jövőképet felfestő videoklip furcsább (és ITT meg is lehet tekinteni, miért). Smith káromkodik, holott eddig a dalig még egyetlen egy dalban sem tette előtte. A szintik hullámoznak, a szöveget (és a dal címét) akár a Radiohead is elirigyelhetné, szintén olyan darab amelyet hallani kell ahhoz, hogy képben legyen az ember. Lesd csak meg nyugodtan, hiszen linkeltem. A lemezt a Walk the Fleet Road zárja. Lassú, téli hangulatot árasztó szerzemény. Kissé rövid de mivel nekem a deluxe kiadvány van meg és ezt is ajánlom megvételre/letöltésre mindenkinek, így az ajánló itt még nem ér véget. Különben lemaradnál plusz öt remek dalról.

A ráadás:

Szóval második CD behelyez, play. This House Is Full Of Noise. Váltásokkal telerakott darab. Hol lassú, nyugodt, hol pedig begyorsul és szétrobbantja az ember fejét. Borzasztó erős dal, nem is értem miért nem került fel az albumra. Bőven elfért volna rajta. Az egész annyira csodálatosan szép, hogy az ember többször is szívesen meghallgatja egymás után, dacára a már említett zúzósabb részeknek. De haladjunk tovább. I Want A Forest. Nekem ez is nagyon tetszett. A szintik persze itt is majdnem főszerepet játszanak de igazából Smith éneke és szövegei is hipnotikus erővel hatnak. De a java még csak ezután jön. Érkezik az A Life as a Ghost amely nekem a kedvencem erről a második CD-ről. Jéghideg kezdés, erőteljes dob, Smith jellegzetes éneke (káromkodásokkal fűszerezve) és megfelelően hosszú lezárás. Tökéletes darab. Utána a Human kissé visszavesz a tempóból, helyenként érthetetlen is a szöveg amit Smith motyog de átvezetőnek remek dal. A végére a For the Money a maga majdnem hat percével zárja a sort (és a bejegyzés elején említett utazást...), a dal vége totális káosz, zajkollázs a legmagasabb fokon, olyan széttorzított (már vártam hogy leírhassam ezt a szót) effektezés amely jópár hallgatónál kivághatja a biztosítékot, az én anyám is kimenekült a szobából mikor ezt a dalt hallgattam. Összességében remek lezárás, tekintve hogy ezek a dalok simán elférhettek volna az albumon is ha kicsit több hely lett volna ott. Az In This Light and on This Evening olyan alkotás amelyet meleg szívvel tudok ajánlani mindenkinek aki szeret néha egy kicsit kikapcsolni és az ágyban elnyúlva, elmerengve zenét hallgatni. Kifejezetten remek ez az album az ilyen borongós, esős őszi időkre hiszen értékei így csak még inkább kirajzolódnak. Kissé hosszú lett ez az ajánló, de azt hiszem ez az album bőven megérdemli hogy ne csak pár sorban írjon róla az ember. Mindenképpen tegyél vele egy próbát, ha nem tetszik akkor maximum nem hallgatod tovább de hidd el nekem, hogy kevés olyan album van amely ennyire magával ragadná a hallgatót. Ha két szóval kellene jellemeznem akkor úgy írnám le hogy jelen tárgyalt lemez az Editors legsötétebb csillaga. Örök érvényű, megismételhetetlen klasszikus. Számomra legalábbis biztosan.

Értékelés: 10/10

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr434883292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

papillongirl · http://last.fm/user/love_r_r 2013.02.18. 16:43:43

köffike a klassz reviewt:) :3
legkedvencebb banda,legkedvencebb album:) és a legnagyobb királyok live:)
3 words: Thomas fuckin Smith <3
remélhetőleg jönnek a szigetre,de ha nem,az se gáz,mert úgyis megyünk külföldre,ahogy az ITLAOTE touron is elmentünk Pozsonyba:)
aki nem hallgatja őket,nem tudja mit veszít,de az már legyen az ő baja:P
az új album meg veselezúzós lesz \o/

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2013.02.19. 11:31:03

@papillongirl:

Szívesen! :)

Nem tudom idén jönnek-e, 2009-ben voltak nálunk kétszer is, azt tudom. Ideje lenne már az új albumnak mert már több mint 3 éve telt el az ITLAOTE óta és bár Smith egymaga tevékenykedett pár projektben, az Editors alig hallatott magáról. Nekem is ők a legnagyobb kedvenceim, ezért is sajnáltam hogy a gitáros tavaly kilépett. Sebaj, jön majd helyére más. Reményeim szerint ügyesen fejlesztik majd tovább ezt a jéghideg szintis hangzást és megint egy nagyszerű, emlékezetes albumot kapunk.

papillongirl · http://last.fm/user/love_r_r 2013.02.19. 18:23:52

olyan nincs h nem jönnek;) különben szétrúgjuk a hátsójukat,be is fenyítettük őket twitteren,lol
különben is Ed 3 éve elhagyta a tollunkat,úh jön egy tollal is nekünk:P (mi hagytuk el mert remegett a kezünk,de azóta is Edre kenjük:P)
a csontjaimban érzem h jönnek,kell a Lelkünknek egy E. koncert:)
hát sajnálom h Chris kiválásával buktak egy teljes évet,de sajna Chrisnek már nem volt meg a helye a bandában:(
de teljesen jóarc a 2 új tag(Justin nyomja ki a videókat hivatalos FBra),úh én meg vok elégedve,
az új dalok meg letépik az arcom,eddig Nothing a kedvenc:) zseniális album lesz,nem kérdés;)

sajna 09ben csak:) (mondjuk örülünk h bejutottunk) a free Millenáris koncerten voltunk,az a bizonyos MTVs felvétel(ülős koncert),hát,űberkúlállat volt \o/
Tom Smith 2m-re tőlem csinálta a hülyeségeit,imádtuk:)
szal muszáj jönniük,de ha nem,akk úgyis megyünk:) nem menekülnek meg;) Pozsony,Bécs,Zágráb,mindegy hova,mi ott leszünk:)

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2013.02.21. 09:20:40

@papillongirl:

Igen, én is úgy érzem a levegőben hogy idén már történik végre valami Editors-fronton mert botrány, hogy mennyit késnek már az új anyaggal. Emlékszem mennyire odavoltam 2010-ben a "Last Day" című dalukért, azt hittem az már az előszele egy új albumnak. :D

Emlékszem a Millenáris koncertre, az mindenkit meglepett. Utána nagyon sok helyen olvastam hogy mennyire remek banda és hogy mennyire jó fejek hogy a Sziget után még nyomtak egy ingyenes koncertet. Akkoriban még volt WAN2 magazin, amiben sokszor cikkeztek róluk. Sajnos mára már megszűnt az a magazin, pedig egyedülálló volt a hazai piacon. Én speciel csak abból tájékozódtam zenekarok tekintetében és azóta is emlegetem a kifejezést a stílusban nagyon hasonló White Lies zenekarra amit ott olvastam, hogy "a White Lies a szegények Editors-a". :D

Valóban nagyon jók az új dalok, egyedül csak azt sajnálom hogy mindössze koncert-verzióban vannak fenn a neten. Én nagyon bízom abban hogy az új album is kijön majd deluxe kiadásban, mert szerintem az ITLAOTE bónusz CD-jén hihetetlenül erős, és jó dalok vannak.

Idén már biztos lesz valami. Lennie kell. :)

papillongirl · http://last.fm/user/love_r_r 2013.02.22. 14:32:04

az nem titok h új album idén vmikor ősz környékén,végre,kivártuk a sorunkat rendesen:)
miket oltottuk őket a blogjainkban i hate you és tsaik:)
a 7en jöttek haza nashvilleből,márc.ban londonban befejezik az albumot,rem.em nyár végére,ősz elejére lesz egy album a kezünkben,én meg megveszem végre az első E. albumot:)
sajna a mai világban el kell dönteni,h album v koncert,én utóbbit szoktam választani,mindkettőre nem telik:( (de a fav bandáimra igyexem áldozni,utoljára Coldplay dvd-t vettem,plusz a prágai koncert,hát sokba kerültek nekem tavaly:P
úgy gondoltam next Mumford Red Rocks dvdt veszek,csak rájöttem h nincs miből most:( úh marad:D a koncert 2 hét múlva,omg,mákunk van h van jegyünk)

szal ezek a nashville videók ezek ütnek,főleg az amelyikben Tom akusztikban nyomja a Nothingot,UTÁLOM :D loljk
imádom,kiba..tt zseni:) és eddig a Nothing a kedvencem,sztem marad is,zsír
HOL AZ ALBUM?

itlaote bonus? fú,arról külön írtunk reviewkat is(amíg volt zenésblogunk),annyira odaba.ott
A life as a ghostot meg megkaptuk live pozsonyban:)meg a Last dayt is:)

E. azon ritka bandák egyike,akiknek top erősségű bsidejaik vannak,de vagy 50 dal,aminek albumon kéne lennie... zsenik,ugyebár

Millenáris #allthememories <3 te ott voltál amúgy?

wan2ba írt az egyik kedves barátnőm is anno:)

szal most már nincs sok vissza az új albumig,féllábon is kibírom \o/
és mekkora arcletépős-veselezúzós cucc lesz,omg
addig meg van mit hallgatni,mindjárt itt van Ólafur Arnalds albuma,amit nagyon várunk,ha szereted a kellemes és zseniális piano zenét,akk ajánlom figyelmedbe
kár h Óli tavaszra nem iktatja be pestet,pedig megígérte nekünk tavaly h idén is jön,liar:(
de lesz itt Hurts,meg OneRepublic,meg Depeche meg Bon Jovi meg omg,zenebu.i vok;)

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2013.02.24. 10:25:25

@papillongirl:

Szerintem is inkább koncert. Egy koncert ugyanis örök élmény, egy albumot pedig le lehet tölteni és ha valóban jó, akkor később is be lehet szerezni/rendelni. Egy koncert viszont egyszeri alkalom, utána pár évig biztosan nem járnak ugyanott (kivétel ez alól a Sziget + Millenáris koncert, én sajnos egyiken sem voltam ott...). Tulajdonképpen már csak a Depeche Mode csinálja rutinszerűen hogy kétszer is fellépnek nálunk a Puskásban ha turnézni indulnak (és mindig teltház előtt) de nekik a hazai rajongótáboruk rohadt erős.

Na, hát akkor rákészülök erre az őszi szezonra mert egy másik nagy kedvenc zenekarom (MGMT) is idén készül kijönni az új anyaggal, legalább el leszek látva zenékkel. Nem úgy mint tavaly, akkor szinte alig volt valami kedvemre való, kb. úgy kellett hetente átböngésznem az NME honlapját hogy találjak már valamit amiről írhatok ajánlót. :D

A B-oldalas felvételek meg külön bejegyzést is megérnének. Igen kevés zenekart ismerek akiknek ennyire erős B-oldalas szerzeményeik lennének (példának hozhatnám mondjuk a Kaiser Chiefs, a Kasabian, avagy a Franz Ferdinand zenekarokat) és az Editors esetében nem is könnyű ezeket még online beszerezni sem de ha az ember rászán egy egész délutánt, áttúr néhány oldalt és kitartóan keresgél akkor igen értékes kincsekkel bővítheti a gyűjteményét.

Bizony, elég erős évnek nézünk elébe. Én most az új Depeche Mode anyagra vagyok nagyon rákattanva, remélem nem lesz olyan gyengus mint a 2009-es album. Bár állítólag a bennfentesek, akik már hallották, azt mondják iszonyat erős lesz. Hiszem, ha hallom. :D

papillongirl · http://last.fm/user/love_r_r 2013.02.24. 15:49:38

de a legtutibb a koncert után vadászni egy jó kis aláírást a lemezre;)

DM lassan hazajár pestre,úh a zélet rövid és ők sem lesznek fiatalabbak alapon idén felmegyek a koncertre,nem lesz ócó,ellenben drága:) (ülőjegyet vettünk,te nem jössz?)
de hát látni kell Dave bácsit is élőben 1x az életben:)
az album meg érdekel(habár az uccsó kettőt is nemrég hallgattam meg),eléggé depresszív lesz én úgy sejtem,ami nem épp baj:)
sztem ez az album most ütős lesz;)

az Editors mappáim meg több10 gigányira rúgnak,live audiok mhonnan,bsideok,coverök,feat. dalok(The call!!! pl azt kamázom),koncertek,i have everything:)
jan. elején volt egy periódusom amikor csak Editorst meg Mumfot volt hajlandó befogadni a fülem,aztán hirtelen váltottam Punnanyra(amit máig nem értek,viszont bebaxott,bejött és kész,elmebeteg állatok m én -úh nálam továbbra is ül,h 'megtalál a zene,ha eljött az ideje' én így műxöm,semmit nem lehet erőltetni:))

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2013.02.27. 11:31:31

@papillongirl:

Voltam már DM-koncerten, ha minden jól megy, idén is kilátogatok. Legutóbb mondjuk annyira el lett cseszve a hangosítás hogy alig lehetett valamit hallani az énekből. Nagyon remélem hogy idén ilyesmivel már nem fogok találkozni. Az biztos hogy az album nagyon depresszív lesz, de nekik ez nagyon jól áll. Én pedig alapból kedvelem az ilyen típusú zenéket, nem véletlen hogy az Editors a kedvencem akik szintén nem arról híresek hogy csicsergő madárkákról, meg verőfényes napsütésről írnának dalokat. :D

Punnany az tényleg jó, de ha már magyar hip-hop akkor nálam az abszolút befutó az az Akkezdet Phiai akik a szépirodalmat vegyítik a rapzenével. A 2010-es dupla albumuk minden egyes dalának kívülről fújom a szövegét, annyira betaláltak nálam. Ajánlom szívesen neked is, ha érdekel a minőségi (tehát nem a káromkodós, gengszterkedős fajta) hazai hip-hop zene. A Mumford and Sons zenekarra pedig most már tényleg rákeresek mert már nagyon sok helyen olvastam ismerősöknél hogy milyen jó, meg így, meg úgy. Kíváncsi leszek. :)

papillongirl · http://last.fm/user/love_r_r 2013.02.27. 11:50:47

na,akk akár DM előtt koccanhatunk is;) mi ülünk majd fene se tudja h hol,nem láttam még a jegyem,ismerősömmel megyek,ő vette meg:)

nekem elég a PM is,am sem hallgatok ilyen zenét,de mivel pécsiek,én meg majdnem,úh kivételt tettem és pont jókor talált meg mer bejött:)
de mképp Máté hangja miatt,van egy enyhe mélyhangfétisem:D

Mumf
kiba..ott zsenik,ennyi
a Grammy teljesen megérdemelt volt,vagyis a 2 Grammy,mer 2őt nyertek
ritka h az év albuma lesz az év albuma;) de ezesetben összejött:D
és olyan kis meghatódottak voltak :3 egyemmegőket:) vilgásztárok ma már és még mindig azok az idióta brit hülyegyerekek akik mindig is voltak és szerények:D
hátö
szeretni kell a banjo hangját,mképp,anélkül minden szám egyformán idegesítő lesz xD
én meghallgattam őket 3 éve,kényszerből,persze h nem működött,nálam ez nem megy
megtalál a zene... ha eljött az ő ideje...
3 szám után off:S
aztán a 2 évvel ezelőtti grammy pörformansz volt a löket,mer onnantól kezdve szerelem lett
és jövő 7en el se hiszem h látom őket
URISSTEN MI LESZ OTT
utána 2 hétig vastüdőben fogunk élni xD
gyilkos lesz:)
mképp ajánlom,mer kiba jó zene,kiba jó szövegekkel és Marcus fuckin Mumford,osztennyi:)

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2013.03.01. 08:54:02

@papillongirl:

Nem igazán rajongok a banjo, meg úgy összességében a country zene hangjáért, szóval nem hiszem hogy nálam is betalálnának de azért majd megpróbálkozom velük. :)

papillongirl · http://last.fm/user/love_r_r 2013.03.01. 13:48:44

imsorry,de ez azért nem country zene;) arra hajaz,ezér is tudtak rekorderalbumot csinálni SNMból az óceán 2 partján:) és az usában per pill sikeresebbek m a ukben
Babel az erősebb album,amúgy

én pl nem hittem h SNMt felül lehet múlni(mer azt hogyan,egy csillagos10es albumot),és bakker ezek a madafakák nem megcsinálták,kis rohadékok:D plusz a talicskányi díj érte(well-deserved,btw)
bírom amikor mondják h 'it's not a competition' és röhögnek hozzá(főleg Marcus,M. nevetése gyógyszer),lol,de azér örül ám a szájuk;) azér ott van az a levakarhatatlan vigyor,egyemmeg őket:)
én mkinek csak ajánlani tudom,mer ha vmi fáj,akk bátran fordulhatok hozzájuk,annyi energiát kapok tőlük h még egy ilyen banda nincs,amint említettem,ezért is várom a koncertet... energiabomba lesz,bele akarok dögleni xD és bele is fogunk \o/ jéj

ezt már linkeltem egy üziben,de azóta megjelent az album,és igazam lett,top5 album,best of 2013
őrület ez az ember:) perfection has a name: Ólafur Arnalds.
www.youtube.com/watch?v=Imws57sBepo

papillongirl · http://last.fm/user/love_r_r 2013.03.06. 12:16:36

na,hát nekem a csajok sem hittél el(én tudtam),h jönnek,de jönnek,merh MINDEN KLAPPOL:) mérne jönnének:)

Editors,Sziget
1st row:D
YIHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2013.03.07. 08:25:30

@papillongirl:

És tényleg! :D

Most olvastam még csak én is, el sem akartam hinni hogy tényleg jönnek. :D Dehát már annyit emlegettük ezt a témát (is) az elmúlt napokban/hetekben hogy biztos tudat alatt hatással voltunk rájuk és cselekedtek. :D
süti beállítások módosítása