Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Lara Croft visszatért!

2013. március 09. - -Britpopper-

Mivel úgy tűnik ez a hétvége már csak ilyen videojáték-ajánlgatós hétvége lesz, nem mehetek el szó nélkül a március 5-én a boltok polcaira került új Tomb Raider játék mellett sem hiszen aki eddig követte a blogot, az bizonyára tisztába van vele, hogy számomra mekkora névnek örvend a Tomb Raider és hogy milyen elfogult rajongója vagyok Lara Croft minden egyes kalandjának. Nagyjából 2 éve vártam már ezt a megújult epizódot, akkoriban kezdtek el befutni az első hírek és képek a cuccal kapcsolatban. De basszus, nem is gondoltam volna még akkor, hogy ennyire veszettül bitang jó lesz az új rész. Előrendeltük már pár héttel a megjelenés előtt. A "közepesen drága" verziót kértem, mindenféle finomsággal (letölthető tartalmak, artbook, póló, stb.) kiegészítve. Mentem is érte nagy elánnal 5-én az Oktogonhoz közel eső üzletbe. Benn alig lézengett pár ember, pedig azt hittem majd sorba kell állnom, annyian lesznek akik a berendelt példányaikra várnak. Bementem, kértem, kicsit elbeszélgettem az eladóval aki áradozott nekem néhány percet Lara új kalandjáról, majd fizettem és az egész pakkot a táskámba süllyesztve hazautaztam. Itthon aztán szépen aprólékosan áttanulmányoztam az egészet. Mindenféle jóságot adtak hozzá, a már említett dolgokon kívül még kaptam letölthető zenéket, mobiltartót, térképet/posztert (attól függ melyik oldalát nézzük), meg egy iszonyú dizájnos fémtokot is. Ezek után már csak magára a játékra voltam igazán kíváncsi, landolt is azonnal a lemez a PS3 olvasójában és kontrollerrel a kezemben nekiültem a várva várt kalandnak. Gondoltam meglesem az első két-három pályát, ehelyett 5 órát játszottam végig vele első nap úgy, hogy az egész csupán 5 percnek tűnt. Teljesen magába szívott a Tomb Raider, hasonlót tulajdonképpen csak az 1996-os 1. rész esetében éreztem utoljára. Ott volt meg ugyanennyire a felfedezés öröme, a kincsek utáni hajsza izgalma és a harcok adrenalinpumpáló ritmusa. És most itt van 2013 első fele és az új, megreformált Tomb Raider amellyel maximálisan elégedett vagyok hiszen úgy képes újat mutatni, hogy közben megőrizte a szériára oly jellemző kiváltságokat is. Ízig-vérig Tomb Raider, ám mégis a mai kor igényeihez lett igazítva.

Tomb-Raider_Screenshots-12-3-9.jpgLara baba nem akármilyen formában tért vissza!

Az elején azt sem tudtam merre induljak. Miután kijutottam az előzetesben már ellőtt barlangos/kúszós-mászós járatból, hirtelen ott találtam magam a parton egy magaslaton, előttem vad hullámok nyaldosták a hajóroncsot, felvillant a "Tomb Raider" felirat és rögtön át is adták az irányítást: Tessék, innentől tiéd a sziget! Kutattam a többi túlélő után, íjat szereztem magamnak egy fán lógó hullától, majd elkezdtem vadászni az erdő sűrűjében, hogy később a tábortűz melege mellett húst süthessek és alvás után tovább követhessem a nyomokat. A grafika egyszerűen lélegzetelállítóan szép, annyira mindenre kiterjedően aprólékos és életszerű, hogy a játékos valóban ott érzi magát a párás és ködös erdőben, avagy a nyirkos és bűzös barlangok mélyén. Nincsenek már konkrét sírhelyek amelyeken át kellene küzdenünk magunkat, ám mégsem tűntek el. Néha bizonyos helyeknél felvillan, hogy a közelben titkos sírhely található. Ilyenkor kicsit körbe kell szaglászni, mászni, ugrálni, és rálelhetünk egy szűk járatra, netán egy eldugott ösvényre. Ezek egy-egy ősrégi sírhelyhez vezetnek minket ahol mindig valamiféle furmányos talány rejti a megoldás kulcsát. Teszem azt, volt például egy hely ahol egy pallószerű cucc volt a földön amire nehezékeket kellett pakolni, hogy Lara felszaladhasson úgy a másik végére, hogy az ne rögtön süllyedjen alá a súlya alatt. Emígy kellett átugrani szemben egy helyre, ahonnan végigoldalazva már nem kellett sokat mászni a hőn áhított kincsért. Ezek a titkos sírhelyek a skill pontok és az XP mellett mindig rejtenek egy-egy értékes kincset is, úgyhogy akiket régen a rewardok utáni hajsza vonzott, azok most kiélhetik magukat. Iszonyatosan sok gyűjtögetni való cucc van a játékban, szimpla naplóktól kezdve GPS jeladókon át egészen a különféle őskori relikviákig. Szóval aki a játék kimaxolását tervezi, annak jócskán fel kell kötnie a nadrágot. Amúgy a sztori meglepően fordulatos lett. Lara itt ugyebár még fiatal (mindössze 21 éves) és ez az első igazi nagy kalandja amely végülis bemutatja, hogy hogyan lett kalandvágyó ifjú leányzóból harcedzett túlélő. Útja vérrel, mocsokkal és rengeteg brutalitással van kikövezve, a játék helyenként már tényleg annyira durva, erőszakos, vagy épp gyomorforgató, hogy a játékos csak hüledezik, hogy ezt meg ezt mégis hogy a fenébe rakhatták bele. Nem véletlen az a 18-as karika a besorolásnál, na.

Összességében a jelen generáció legjobb Tomb Raider játékáról beszélhetünk amely kenterbe veri még az eddig általam is etalonként tisztelt Uncharted 3-mat. Borzasztó erős, minden elemében tökéletes alkotás. Egyáltalán nem bántam meg a rá áldozott összeget, egy ilyen remekmű bőven megéri az árát. Nem is csoda, hogy mindenhol 9/10-es értékelésekkel látják el világszerte. Átfogó tesztet majd akkor írok róla ha már a végére értem, addig viszont valahogy szerezzétek be Ti is mert valóban egy kihagyhatatlan videojáték lett és életre szóló kalandot nyújt.

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr715121038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása