Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Én és a Spotify

2015. február 01. - -Britpopper-

Az új laptopomhoz alapból járt a Spotify, viszont sosem foglalkoztatott annyira hogy kipróbáljam. Nem is igazán tudom miért nem, talán nem láttam benne elég fantáziát. Azonban néhány napja csak rászántam magam hogy tegyek egy próbát ezzel a programmal amelyet mindenki annyira ajnároz (legalábbis a legtöbben). Most megosztom veletek a tapasztalataimat de előrebocsátom hogy tőlem a Spotify kapni fog hideget-meleget.

spotify-overview.pngA Spotify minden létező platformra elérhető már

Kezdjük a legelején. Nagyon tetszett hogy nem szükséges külön profilt létrehoznunk, ha fenn vagyunk a Facebookon akkor be tudunk lépni onnan is (sajnos össze is kapcsolhatjuk a Facebookkal, de erről majd később...). A kezelőfelület könnyen átlátható. Mint minden egyéb program, úgy a Spotify is kissé másképp fest Windows 8.1 operációs rendszeren mint másutt. Nekem ez mondjuk bejött, én alapból jól kijövök a Win 8.1 csempe -szerű kinézetével (amivel épphogy sokan nem tudtak megbarátkozni) és így az a Spotify kezelőfelülete is kifejezetten tetszett amelyet a laptopomhoz adtak. A böngészés gyors, könnyedén rátalálhatunk kedvenc előadóinkra. Profiljaikon láthatjuk a legnépszerűbb dalaikat és sorba az albumaikat. Klassz dolog hogy ezeket mind elmenthetjük magunknak, majd később két kattintással máris hallgathatjuk a kiválasztott kedvenc albumot (méghozzá elég jó minőségben). Rengeteg B-oldalas dal, EP és remix is megtalálható a rendszerben ami külön jó pont. Elcsemegéztem órákon keresztül a választékon, jópár olyan dalt találtam meg amelyeket már régóta kerestem. Létrehozhatunk saját lejátszási listát is amely egy csokorba gyűjti a hozzáadott dalainkat, így bármikor kedvünkre hallgathatjuk épp aktuális kedvenceinket.

spotify_artist_560.jpgAz előadók profiljai nagyon igényesek és információdúsak

Jópofa hogy a magyar kezelőfelület mellett lehetőségünk van megtekinteni egy adott előadó profilján hogy melyek a hozzá leginkább hasonló egyén zenekarok, így új kedvenceket is roppant könnyen fedezhetünk fel magunknak. Éééééés a számomra pozitívumok listáját ezzel ki is merítettem, jöhet a feketeleves. A Spotify ha nem vagy előfizetője, a legtöbb esetben egyszerre vagy 3 reklámmal bombázza a hallgatót, random időközönként. Hallgatod a kedvenc albumod és egyszercsak bejön egy kibaszott pizza reklám. Meg hogy legyél Prémium előfizető. Meg hogy a Spotify most ingyenes Iphone-on és Androidon. El sem hinnétek mennyire irritáló ez egy idő után. Én imádok zenét hallgatni, minden este meghallgatok legalább két albumot. És akkor jönnek ezek a pár másodperces reklámok amelyek nagyon szépen kizökkentenek az aktuális zene varázsa alól. Megtörik a hangulatot és ráadásképp sokadik újrahallgatásnál már rohadt unalmasak is. A számomra legnagyobb csalódást okozó tulajdonság azonban nem is ez volt, hanem a Facebookkal történő összekapcsolás. Ugyanis eleve a szerkesztői Facebook-profilommal léptem be ami első blikkre egész klassznak tűnt ugyanis kilistázta néhány ismerősömet akik szintén Spotify-felhasználók. Őket bekövetvén pedig rendre kiírta hogy épp mit hallgattak meg. Ez egy picit a régi MSN-es korszakra emlékeztett amikor még láthattuk hogy épp mit hallgattak a barátaink. Nem rossz, nem rossz, csak aztán elkövettem azt a hibát hogy a Facebook adatlapomon a "Zene" fülön rányomtam arra hogy szinkronizáljon a Spotify és a Facebook. Soha...fiúk-lányok, SOHA ne nyomjatok rá erre a lehetőségre! A Spotify ugyanis gondolt egyet és áthelyezte az egész "Zene" listámat. Előző nap épp az Enter Shikari legújabb albumát hallgattam, erre kiírta nekem a Facebook hogy "Legutóbbi kedvenc előadó: Enter Shikari" és az összes többi (több mint 150) zenémet úgy érezte nem tartja lényegesnek számon tartani. Így aki megnézte a Facebook adatlapomat, az annyit láthatott hogy a rengeteg film, TV-sorozat, könyv és videojáték mellett egyetlen egy (!) kedvenc zeném volt, az Enter Shikari. What. The. Fuck!? Mekkora bug már ez? Miután egymás után háromszor kétoldali agyfaszt kaptam, nekiálltam visszatenni mindent eredetibe. Visszavontam az összekapcsolást, leszedtem a Facebookos Spotify alkalmazást de másnapra sem állt vissza kedvenc zenéim listája. Továbbra is az virított ott hogy egyetlen kedvencem a Shikari. Ezután már nekiálltam átnyálazni néhány fórumot, hátha másnak is akadt ilyesféle problémája. És bizony akadt. De nem sok érdemleges válasz érkezett ezekre. Visszatettem az alkalmazást, újra összekapcsoltam őket, állítgattam össze-vissza mindent de semmi változás. Komolyan mondom már azon voltam hogy letörlöm az egész Spotify programot a laptopomról.

spotifyradio.pngA különféle rádiók jól jöhetnek azoknak akik több órányi zenét akarnak

Végül a probléma teljesen véletlenül oldódott meg. Facebookon letiltottam hogy a Spotify megoszthat bármit is az adatlapomon, majd belájkoltam egy random zenét és így visszakaptam az összes addig lájkolt kedvencem is. Megkönnyebbültem nagyon de máig nem vagyok képes felfogni hogy hogyan maradhatott a programban egy ekkora bug. A Last.fm-re való streamelés érdekes módon hibátlanul működik. Úgy látszik a Facebookkal való kommunikáción még van mit javítani. Mindenesetre ezért jár a kurvaanyád! a programnak, jó lenne ha minél előbb helyrehoznák az ilyesféle "apró" gikszereket is. Ettől függetlenül rendelkezik oly hatalmas zenei adatbázissal hogy bátran tudom ajánlani minden egyes zenerajongónak. Igazi kincsek felfedezésére abszolút ajánlott. Nincs túlbonyolítva, dizájnos és leegyszerűsített kezelőfelülete pedig szintén csábító lehet. Egyedül a már említett negatívumai miatt nem fogom napi szinten használni, majd ha ezeket kijavítják akkor nyilván többször lépek be én magam is. Addig viszont remekül elvagyok az évek során összetorrentezett zenéimmel.

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr757119985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása