Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Hamarosan megint talpig feketébe öltözünk

2015. május 14. - -Britpopper-

No, nem azért mert meghalt volna valaki avagy ez lógna a levegőben. Egyszerűen csak arról van szó hogy nemsokára megjelenik az általam igen nagyra tartott brit Editors post-punk zenekar új albuma. Oké, pár éve is kitettem egy ehhez hasonló cikket (épp ITT) mert már akkor is nagyon vártam hogy mit hoznak össze a fiúk, de aztán ami az akkori év eredménye lett (The Weight Of Your Love) az számomra akkora csalódás lett hogy még kritikát sem írtam róla. Történt ugyanis hogy kivált egy alapítótag a zenekarból, majd valami különös oknál fogva az Editors akkoriban elment abba az irányba amely igazából csak a The Killers-nek áll jól. Amerikában rögzített, stadionrockos formára vett dalokat írtak és ezeket pakolták a lemezre. Ez az USA-ban élő új rajongóknak biztosan feküdt, de a tősgyökeres rajongók - köztük én is - egyaránt nemtetszésüket fejezték ki. Hisz az Editors az Interpol mellett a 2000-es évek utáni újhullámos, sötét tónusú és lelkivilágú, a Joy Division munkásságát méltó módon öregbítő post-punk zenekarok legfontosabbika volt. 2005-ben a debütáló The Back Room azonnal az esztendő legjobbjai közé kúszott fel és olyan időtálló szerzeményeket adott mint a Munich, a Blood, avagy a Camera. Mindössze 2 évvel később már érkezett is a folytatás, An End Has A Start névvel. Nem mondom hogy rossz album lett, de messze nem olyan nagy szám mint amilyennek sokan tartják. Aztán jött egy éles váltás a zenekar stílusában. A gitárokat erősen háttérbe tolták és jóval több szerepet engedtek a hűvös szintetizátor-hangzásnak és a 80-as évek sötét szintipopjának.

2423493.jpeg

A számomra örök kedvenc In This Light And On This Evening éppen ezért merőben új utak felé nyitott. Mindez történt 2009-ben. Utána ugye az egyik állandó tag kiválása, majd +2 új taggal felvértezve a The Weight... album felvétele kezdődött, a végeredményről pedig már beszéltem. Aztán eljött 2015 és szépen lassan körvonalazódni látszik az új Editors album, melyről egyelőre még vajmi keveset tudni. Fontos megjegyezni hogy a fiúk időközben kiadót váltottak, de talán még fontosabb megemlíteni azt hogy az új kiadó egyik kiadványán rejtett számként kiadott új dal, a No Harm újfent az elektronikus hangzást vetíti előre. Ennek én személy szerint nagyon örülök mert véleményem szerintem az Editors legjobb albuma a Depeche Mode és Echo and the Bunnymen hatásokat felvonultató In This Light And On This Evening volt. 2010-ben még kiadtak egy ebben a sötét, jéghideg hangzásvilágban fogant dalt (Last Day) majd 2013-ig hosszabb csend következett. Nagyon sajnáltam hogy végül visszatértek a gitárcentrikus dalokhoz. De az új, 2015-ös album remélhetőleg újra az elektronika jegyében fogan majd. Azt kötve hiszem hogy az új LP hatalmasat szólna majd, de mindenképpen érdemes lesz figyelni rá. Az pedig már tényleg csak a hab a tortán hogy december 8-án ellátogatnak hozzánk, méghozzá a Barba Negra Music Clubba egy klassz kis koncertre. Az én jegyem már megvan. Hát a Tiétek?

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr977455922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sidek 2015.05.14. 22:08:57

Az én kedvenc albumom is az In This Light tőlük, és nekem is nagy csalódás volt a Weight, mert én is nagyon reméltem, hogy folytatják az elektronikus hangzást. Végül azért eléggé megkedveltem a lemezt, de csak egy kellemes album tud lenni. Az új dal viszont eszméletlen! Amikor meghallottam, hogy ismét tiszta elektronikus, nagyon megörültem, és nagyon remélem, hogy az új album is ilyen lesz!
Én a koncertre nem biztos, hogy megyek, de az album bejelentés jöhetne már!

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2015.05.15. 10:03:07

@sidek:

Egyértelműen az USA felé próbáltak nyitni vele, kár hogy visszafelé sült el. De az új albumban nagyon bizakodom. Legfőképp azért mert ez a post-punk stílus ma már jópár friss jövevényt (Girls Names, Savages, The National, stb.) termelt ki és ha nem adnak hozzá valami egyedit, akkor beleolvadnak a többi közé. Épp ezért tetszett annyira az In This Light... annak idején. Mert az elektronika behozásával valami egyedit alkottak. Jó lenne megint ilyesmit kapni tőlük.

sidek 2015.05.15. 19:45:48

@-Britpopper-: Én is reménykedem benne! :)
Amúgy ez vagyok én: sidek.blogspot.hu

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2015.05.18. 10:33:07

@sidek:

Tetszik a blogod :) Ez a "Visit" című film máris felkeltette a figyelmem.
süti beállítások módosítása