Az 1996-ban megjelent első Tomb Raider hatalmas hatással volt a videojátékok történelmére, ezt ma már mindenki beláthatja. Egy olyan egyedi és utánozhatatlan élményt kínált, melyre a mai napig szívesen gondol vissza bárki, aki akkortájt kezdte el nyüstölni Lara Croft pixelekbe oltott kalandjait és hozzám hasonlóan a torkában dobogott a szíve, mikor a hatalmas T-rex először színre lépett Lost Valley sziklás területén. A fejlesztő Core Design látva a hirtelen jött óriási sikert, azonnal neki is látott a folytatásnak. A Tomb Raider II - Dagger of Xian mindössze nyolc hónap alatt készült el és a poén az, hogy mindez egyáltalán nem látszott a végeredményen - sőt! Sokan a Tomb Raider II-t tartják a régi széria legjobbjának, amiben már vezethettünk járművet és a belső helyszínek mellé kaptunk külsőket is. Kapásból az első pálya a Nagy Falon kezdődik, melyet mikor először megláttunk Laci osztálytársammal náluk a PSX-en a '90-es évek végén, nem akartunk hinni a szemünknek, annyira szép volt.
Viszont egyben baromi nehéz is. Igen, a nehézségi fokot megtartotta a Tomb Raider II, ezért én csak sok-sok évvel később, DOS emulátor segítségével toltam végig ezt a részt. A többit viszont már EztVeddMeg! kiadásban szereztem be, de erről majd máskor mesélek. A Tomb Raider II viszont idén lett 20 éves, aminek apropójából néhány rajongó elkészítette hozzá a felújított változatot, mely leginkább az Anniversary-ra emlékeztet, csak az Unreal Engine 4-nek hála ezerszer szebb megvalósításban. Gyönyörű vizuálisan a remake, a készítők pedig láthatóan hatalmas rajongói az eredetinek és remekül adták vissza a régen megismert helyszíneket - persze felújítva. Ha ez a játék 2-3 évvel az Anniversary után jelenik meg, akkor biztosan instant buy lett volna nálam és ott figyelne a polcomon a Legend és az Underworld között. Így viszont végigjátszom még 4x a demót és tűkön ülve várom, hogy mikor jelenik meg a teljes verzió. A demo mindenki számára ingyenesen elérhető és letölthető innen: