Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Előzetes: Far Cry 5

Nem vénnek való vidék

2017. június 02. - -Britpopper-

fc5-keyart-052517-wide-1495792972-sm_b9sd.jpg

A Far Cry sorozat érdekes módon még engem is megvett kilóra, pedig én aztán nem vagyok egy nagy FPS rajongó. Az első részt még leértékelve kaptam meg egyszer nagyon régen, és épp az akkori új gépemet akartam letesztelni vele, hogy mennyire jól prezentálja a szemkápráztató grafikát. Mindez olyan 2006-2007 környékén történt. Elvoltam vele, de a végét már baromira untam. Aztán a Far Cry 2 úgy ahogy volt kimaradt, majd a harmadik résszel tértem vissza a sorozathoz, melyet nagy szerettem. Tetszett a Far Cry 4 is, de már koránt sem nyűgözött le annyira mint a harmadik rész rosszarcokkal teli szigete a buja dzsungelekkel és a gyönyörű tengerparttal. A Primal ellenben ismét iszonyúan magával ragadott. Jelen sorok írásakor is pörgetem még, a trófeák megszerzése végett. És vicces, de nem tudok ráunni. Egyszerűen jól lett benne megalkotva a sandbox jelleg - ez már az Assassin's Creed: Syndicate vonatkozó részénél is remekül működött - illetve azért az se semmi hogy az őskorban lehet nyomulni mondjuk egy kardfogú tigris hátán nyilazva. Aztán ugye szépen lassan szivárogtak a pletykák a készülő ötödik részről, melyről elég sokáig az a hír járta hogy western témát fog feldolgozni. Lelki szemeim előtt már szinte láttam, amint szélsebesen száguldunk lovunk hátán az épp elhaladó vonat után loholva és Winchester puskánkból szórjuk az ólmot az ellenséges cowboyokra. Hát ebből végül nem lett semmi. A Far Cry 5 ugyanis a jelenben játszódik majd, teljesen modern környezetben.

Annyira a jelenben hogy Amerikán belül Montana állam Hope elnevezésű megyéjében. Ide érkezünk meg új megbízottként és ránk vár a feladat hogy ellenállást szervezve megtörjük a helyi elmebeteg, Joseph Seed rémuralmát, aki a Project at the Eden’s Gate nevű fanatikus vallási szektájával tartja rabigában a lakosokat. Újdonság hogy a Far Cry játékok történelmében először mi magunk generálhatunk saját karaktert, szerepjátékos szokásokhoz hasonlóan. Lehetőségünk lesz végre női karaktert is létrehozni. Mindezek után pedig Hope megye megnyílik előttünk, szabadon bejárhatjuk és fejlődhetünk, craftolhatunk, szervezhetjük a titkos ellenállást. A közlekedéshez használhatunk motorokat, autókat, ATV-ket, kamionokat és repülőgépeket is, sőt, ha hinni lehet az Ubisoftnak akkor még légi csaták is lesznek! Fegyverekből megint kisebb arzenál áll majd rendelkezésünkre, de ezúttal használhatunk felvehető közelharci fegyvereket is, mint például a baseball ütő, a pajszer vagy a kalapács. A grafika egyelőre kifejezetten szép - bár ebben az előző részeknek sem kellett szégyenkezniük - de lényegesebb hogy mennyi játékmenetbeli újdonságot hoz majd nekünk a Far Cry 5, illetve hogy kapunk-e megint emlékezetes szereplőket. Egyelőre én bízom benne hogy kicsit jobban rágyúrnak a karakterekre (trailer alapján erre minden esély megvan) mert az utolsó igazán emlékezetes protagonista nekem Far Cry játékban még Jason Brody volt. Igaz, ott a másik oldal is rendesen ki lett dolgozva. Vaas például igazán őrült szereplő lett. Pagan Min viszont szerintem már messze nem, Troy Baker zseniális szinkronja ide vagy oda.

Eléggé várós tehát a Far Cry 5, nálam biztos az előrendelés is.

A játék 2018. február 27-én érkezik PC, PS4 és Xbox One platformokra

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr3712558831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása