Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Útban Silent Hill felé

2015. április 30. - -Britpopper-

Nemrég látott napvilágot a hír hogy a várva-várt Silent Hills játékot elkaszálták, sosem fog elkészülni. Ez több szempontból is szomorú, hiszen baromi nagy nevek övezték a projektet. Ott volt eleve Hideo Kojima (MGS-sorozat) és Guillermo Del Toro filmrendező, a főszerepet pedig a The Walking Dead sorozatból ismerős Norman Reedus alakította volna. Az előzetes teaser annak idején engem rohadtul felcsigázott, aztán később megjelent a játékhoz köthető P.T. amely már önmagában nagyon pofás volt. Egyszer kipróbálhattam PS4 konzolon és ámulatba ejtett a részletessége, holott a "játék" mindössze egy néhány szobából álló házban játszódott ahol egy szellem kísértett. Átkozott félelmetes és nyomasztó lett már ez a "játszható teaser" is, ha valóban ilyen lett volna az egész játék akkor még nagyobb kár érte.

Vegyük figyelembe azt is hogy a Silent Hill a kezdeti sikerek után durván ellaposodott. A városhoz köthető történeti szálak valahogy minden egyes részben összekapcsolódtak, de a játékok minősége igencsak ingadozó lett. Írtam már róluk ITT de mivel egyik legnagyobb kedvencem a sorozat, nemrégiben újrakezdtem őket. A Silent Hill 1 annak ellenére hogy milyen régi, még képes ma is maradandó élményt nyújtani. A Silent Hill 2 pedig máig a legjobb SH-játék amit valaha készítettek. James kalandjai az elátkozott városban olyan mély lelki drámával vannak töltve hogy ezt nagyon sok hasonló videojáték megirigyelhetné. A Silent Hill 3 már nem sok újat tudott felmutatni, a 4. részként kiadott The Room pedig talán a leggyengébb a sorozatban. A Homecoming nekem bejött (holott tudom hogy sokaknak nem feküdt a túl akciódús játékmenet) a Downpour pedig számomra van olyan klassz mint a sokat emlegetett 2. rész. Mindezek után jött volna a Silent Hills de sajnos a Konami kaszálta a játékot. Kész szerencse hogy még nem vettem PS4 konzolt mert pont a Silent Hills volt az egyik érv mellette (a másik meg az Uncharted 4) de szerintem maga a Silent Hill univerzum is tovább terebélyesedhetett volna hogyha elkészül Kojima és Del Toro alkotása. Szerintem az sem volt véletlen hogy Norman Reedus volt a főszereplő, ezzel is jobban nyithattak volna az USA felé. Ettől függetlenül nincs kizárva hogy Kojima és Del Toro együtt készítenek egy Silent Hill játékot.

sh_the_movie_art_01.jpg

Én viszont - amint említettem - újrakezdtem a Silent Hill játékok végigjátszását. Nosztalgiázásból természetesen, de egész érdekes apróságokra lehet bukkanni a korábbi részekben, melyek utalások a későbbi történésekre...avagy fordítva. Például a 2. részben van egy étterem ahol a falon olvasható hogy "itt korábban egy lyuk volt" és ez utalás a 4. részre ahol is Henry a lakásából lyukak segítségével közlekedett ki-be a lakás és a külvilág között. Szeretnék átfogó teszteket megfogalmazni az egyes epizódokról, de mindezeket már nemcsak ide a blogra, hanem YouTube-ra is fel fogom tölteni. Mert miért ne? Nem kezdek el vloggerkedni, nyugalom. Csak néhány régóta tervezett kritikát felveszek amint időm engedi. És hát pont a Silent Hill játékokról lehet egy csomót beszélni, hiszen ezeknek mára már hatalmas kultusza van. Az első mozifilm is kifejezetten jó lett (a 3D-ben kijött Kinyilatkoztatás viszont bűn rossz) úgyhogy már csak a gameplay-t kell felvennem valahogyan és jöhetnek a videók. Bár előtte még egy filmes és egy retró projektet is meg szeretnék valósítani ott. Na, majd úgyis meglátjátok.

Addig is szeretném itt is megosztani az egyik dalszövegfordításomat, melyet a Silent Hill 4: The Room OST-jéről magyarítottam és Akira Yamaoka munkája:

Imádom ezt a dalt.

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr397405046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norbert79 2015.05.01. 14:34:49

Ó, hogy az a... Pedig én is nagyon vártam. Akkor legalább a P.T.-ből lehetne valami pofásat még kihozni.

stickerey · http://pixelkripta.hu 2015.05.02. 08:29:56

@norbert79: Már a PT-t is leszedték a PSN-ből :(

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2015.05.04. 10:57:25

Közben a rajongók petíciót indítottak útjára, melyben kérik a Silent Hills fejlesztésének befejezését. Erre találjátok:

www.change.org/p/kojima-productions-continue-working-on-silent-hills

sidek 2015.05.09. 20:01:13

Elképesztő, hogy ilyen megtörténhet, hogy egy Silent Hill-t leállítanak. Hol tart már a világ. :( Bezzeg a rakás fos játék meg töretlenül készül...

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2015.05.15. 10:12:36

@sidek: Nekem az a fura hogy a Konami meglépett egy ilyet, holott előtte a Homecoming és a Downpour jóval esélyesebbek voltak a buktára. És most, mikor 2 ilyen nagy név áll a projekt mögött, a Konami mégis elkaszálja az egészet. Pedig biztos siker lett volna.

sidek 2015.05.15. 20:05:35

@-Britpopper-: Engem pl. a Homecoming még annak ellenére se tudott érdekelni, hogy 2002 óta óriási SH fan vagyok. A 2. rész a kedvencem, de az 1 és 3 is a legjobbak közt van. Én még a Room-ot is nagyon szeretem, meg a Origins-t is. Viszont a Shattered Memories óriási csalódás volt. Sajna csak PS2-m van, így a legújabb részeket már nem tudtam tesztelni, de ahogy mondtam, nem is sajnáltam, mert a Homecoming a rengeteg youtube klip által se győzött meg, ráadásul nevetségesen nehézre sikerült, meg egy akció játék lett. A Downpour már sokkal hangulatosabbnak tűnik, azt kicsit sajnálom, hogy nem játszhattam, de a Silent Hills-t már kimondottan vártam, amiatt akár még új konzolt is vettem volna. És ha ezt elkaszálták, az gondolom azt jelenti, hogy soha többé nem készül új rész. :(

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2015.05.18. 15:08:57

@sidek:

Nekem is a 2. rész a kedvencem, azt nem igazán tudták felülmúlni azóta sem. A Homecoming egyébként egyáltalán nem rossz, de tény hogy a horror helyett inkább az akció irányába tolták el a mércét. Bár legalább a mozifilmet ügyesen veszi alapul (a film szerintem mindmáig az egyik legjobb játékadaptáció ami valaha készült). Viszont a Downpour nekem nagyon tetszett. Iszonyú parás és nyomasztó lett, nem is lehet vele egyhuzamban 2-3 óránál többet játszani. :D Méltó epizód szerintem. Viszont azt nem hiszem hogy soha nem készül már új rész, max. másoknak adják ki a jogokat.

sidek 2015.05.18. 19:39:24

@-Britpopper-: Szerintem is a legjobb játék adaptáció az első film. De nekem a 2. film is nagyon tetszik, az is nagyon jól ülteti át a játékot, csak hát kevésbé lett művészi és igényes, mint az első film.

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2015.05.20. 08:06:12

@sidek:

Hát igen, nomeg - bár régen láttam és csak homályos emlékeim vannak róla - úgy rémlik a végén még a Piramisfej is a szereplők mellé állt, pedig ő mindig is gonosz karakter volt. De lehet erre már rosszul emlékszem. Viszont a végén az Origins-es Travis Grady -féle easter egg jó volt. :)
süti beállítások módosítása