Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Blair Witch Volume 1: Rustin Parr élménybeszámoló #2

2017. március 29. - -Britpopper-

itw_share_image_1200x628.jpg

A The Blair Witch Project (Ideglelés) film a maga idejében (1999 végén) egyedülálló és valóban iszonyatosan félelmetes volt, az ál-doksi (found footage) stílusával pedig sok naiv emberrel elhitette hogy amit a filmen láttak az valóban megtörtént. A film folytatása 2000-ben egyértelműsítette hogy az egész csak fikció volt (ennek ellenére sokan utaztak el a filmben található erdőbe a boszorkányt megkeresni és sajnos tényleg voltak olyanok akik végérvényesen eltűntek mindörökre) de az ''addig üsd a vasat amíg meleg'' -alapon rögvest három videojáték is érkezett a témához kapcsolódóan. Számomra az 1. rész volt a legjobb anno, a többi már annyira nem fogott meg. A sztori egyszerű mint a faék: Az első epizód Burkitsville-ben játszódik, ahol a film is. A játékos Elspeth 'Doc' Holliday nevű nőnemű egyén szerepét alakítja, akit azért küldött a Spookhouse, hogy kiderítse, mi áll a Rustin Parr által elkövetett hétszeres gyermekgyilkosság hátterében. A játék során bejárhatjuk Burkitsville városát, nyomokat gyűjthetünk, beszélgethetünk szemtanúkkal és az egyetlen túlélő kisfiúval is a Brody-háznál. Ez így eléggé unalmasan hangzik (mert hát az is...) ám kicsivel később már kiszabadulhatunk a hatalmas, sötét erdőbe is amely rengeteg rejtéllyel és még több veszéllyel fogadja főhősnőnket.

blair_1.jpg

A Blair Witch Project Vol.1 egyértelműen legerősebb pontja az atmoszféra. Már maga a kis városka is meglehetősen komor és nyomasztó képet fest de erre még jó néhány lapáttal rátesz a kísérteties erdő is ahol ugyan nem lehet annyit bolyongani mint a The Path esetében de azért a térképünk és a lézer-célzókával ellátott pisztolyunk bőven elkellhet. Rusnya dögök lakják ugyanis az erdőt. A faágakból összetákolt, megelevenedő lények még annyira nem is hozzák a parát a játékosra de a már jócskán bomlásnak indult zombik viszont annál inkább! Amúgy meg amikor én elkezdtem játszani ezzel a játékkal akkor elsősorban nyomozni akartam. Kideríteni hogy mi történhetett pontosan a kisvárosban. Nagyon jól elnyomozgattam, olvasgattam a feljegyzéseket meg beszélgettem a városka lakóival egészen addig amíg a főhősnő el nem kezdett rémeket látni álmában. Volt egy rész amikor a sötét fürdőszobába kellett menni és felkapcsolni a villanyt, majd hirtelen valamit megnevezhetetlen lény ugrott ki a kádból és rohant el mellettünk, na ott kaptam majdnem szívrohamot. Persze ez csak álom volt.

bwp2.png

A grafika nem annyira nagy szám. Sőt, helyenként kifejezetten ronda (főként az árnyékoknál). De ez nálam egyáltalán nem vont le az élményből. Hangulatos volt a hideg, őszi tájban mászkálni. Főként az ijesztő erdő nyomott sokat a latba. Nagyon-nagyon parás volt teljesen egyedül kavarni ott, ráadásul nem egyszer úgy el is tévedtem hogy percekig csak tanulmányoztam a térképet hogy akkor most merre is tovább? Aztán persze a filmből is ismerős házba is el lehet jutni az erdő közepén, azon belül pedig a sokat látott pincét is jobban szemügyre vehetjük ráadásul találhatunk is odalenn valakit. De többet nem szeretnék elárulni mert az már nagyon spoileres lenne. Aki bírja a korai Resident Evil, Silent Hill és Dino Crisis -féle izometrikus kamerakezeléssel operáló túlélő-horror játékokat és nem retten vissza egy kis nyomozgatástól sem az egész nyugodtan próbálja csak ki ezt a játékot.

Folytatás következik

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr8612366733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása