Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Az Álmosvölgy legendája

Avagy a film, amit a mai napig imádok

2017. június 15. - -Britpopper-

tumblr_o6hwkuxeic1txfen3o1_500.gif

Gyerekkorom óta nagy rajongója vagyok a horror műfajának. Az első horror amit láttam, Stanley Kubrick Ragyogása volt, még hangalámondásos verzióban, videokazettán. Voltak jelenetek amikor konkrétan a fotel mögé bújtam félelmemben. Na jó, mondjuk a fürdőszobás jelenet tényleg képes kicsapni a biztosítékot még egy felnőttnél is, nemhogy egy gyereknél. Aztán sorra elkezdtem keresni Stephen King könyveit és filmjeit és így, szépen lassan teljesen magába szippantott a horror műfaja. 1999 tájékán (akkor voltam 10 éves) jött ki Tim Burton mindmáig talán legjobb élőszereplős gótikus horrorfilmje, az Álmosvölgy legendája. Akkoriban még PC-magazinokon is találhatóak voltak filmelőzetesek és emlékszem, hogy volt egy "Sleepy Hollow trailer" amitől majd' magam alá csináltam mikor először megnéztem. De már akkor tudtam, hogy nekem ez a film KELL. Moziban persze nem nézhettem meg (akkoriban még szigorúan vették a korhatár-besorolást) de rá pár hónapra kijött videókazettán. Első voltam a helyi könyvtárban aki anyám révén kikölcsönözte és egy késő őszi, hideg, esős délutánon otthon végre megnézhettem. Hát, majd' összeszartam a Dragon Ball-os gatyóm, skacok! Valami iszonyat módon félelmetes volt a film gyerekfejjel.

crane0038.JPG

Konkrétan rettegtem jónéhány jelenetnél. Mégis annyira egyedi volt a látvány - Burton meseszerű gótikus horror stílusa azóta is nagy favoritom, miatta szerettem meg a műfajt és kezdetem el alkotni benne - és annyira tetszett az egész atmoszféra, hogy örökre szívembe zártam a filmet. Arról pedig már nem is beszélve, hogy az akkori két kedvencem - Johnny Depp és Christina Ricci - játszották benne a főbb szerepeket, de a mellékszereplők között is olyanokat találhatunk mint Christopher Walken, Miranda Richardson vagy Michael Gambon. Ennek a filmnek olyan masszív hangulata van, hogy képes rögtön magával rántani a nézőt és a stáblistáig nem ereszteni. Azóta már beszereztem DVD-n is és büszke is vagyok rá nagyon. Burton azóta látványos mélyrepülésbe kezdett és rosszabbnál-rosszabb filmeket tett le az asztalra, az utolsó rá oly jellemző talán a Halott menyasszony és a Frankenweenie volt, úgyhogy - az Ollókezű Edward és a Karácsonyi lidércnyomás mellett - érdemes nagyra becsülni eme alkotását hiszen egy kreativitása csúcsán járó rendezőt, egy remek szereplőgárdát és egy fekete humorral jócskán átitatott, borzongató filmélményt kínál nekünk az Álmosvölgy legendája, mely közben tuti nem veszítjük el a fejünket.

Legjobb jelenet: Én a felettébb abszurd boncoláson mindig jót nevettem

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr3312513157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása