Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Cloverfield Lane 10

2017. szeptember 22. - -Britpopper-

cloverfield-lane-10-3.jpg

Ez egy olyan film volt tavaly, amit én speciel nem láttam jönni és baromira meglepett. A 2008-as Cloverfield ott van a kedvenc found footage filmjeim között, nem ok nélkül. Izgalmas, pörgős, néhol meglepően katartikus film, melynek kifejezetten sokáig - értsd: 2-3 évig - vártam a folytatására. Mert hisz a film után feltűntek ál-weboldalak, melyek tenger mélyén szunnyadó szörnyetekegről (nem, nem Cthulhu!) és egyéb nyalánkságokról rántották le a leplet. Én pedig vártam, hogy vajon mikor érkezik meg a 2. rész. Lelki szemeim előtt már a Godzillához hasonló szörnyfilm kezdett kirajzolódni, aztán a Cloverfield 2 mégsem jött. Teltek-múltak az évek, a film szép lassan becsúszott a 990 Ft-os DVD árkategóriába, mikor is tavaly betoppant a Cloverfield Lane 10 - mely eredetileg The Cellar néven futott. Megnéztem moziban, és utána nem győztem elismerően bólogatni. Mert ez nem egy szörnyfilm, ez egy thriller. De a műfajváltás cseppet sem ártott neki. Akadnak benne elrejtett utalások az 1. részre, a végén pedig láthatjuk, hogy mi is zajlik igazán a kinti világban. De a film fő mozgatórugója azon hármas, akik odalenn a bunkerban próbálnak túlélni. Közülük is kiemelkedik Howard (John Goodman) karaktere, aki az igazi talány a filmben. Vajon tényleg csak próbálja védeni a túlélőket az állítása szerinti elpusztult kinti világ elől, vagy valami sötétebb titkot is rejteget? A Cloverfield Lane 10 már elhagyja az első filmet oly sikeressé avanzsáló szörnyfilmes témát, és fordulatok helyett a paranoiára, a feszültségre és a színészi játékra épít. Néha dráma, néha horror, de inkább végig egy masszívan erős thriller, amit ez a film hoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr612807012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása