Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Paranormal Activity 2

2017. június 03. - -Britpopper-

A found footage berkekben kultikus horrornak tekinthető első Paranormal Activity film folytatására két évet kellett várni. Én amondó vagyok, hogy nem volt hülye ötlet folytatni a címet. Szerintem a Fűrész filmeknél is az volt a legjobb, hogy ügyesen szőtték tovább a sztorit és majdnem mindegyik rész végére sikerült összehozni egy-egy épkézláb csavart. A brutalitás engem sosem érdekelt, ha a harmadik rész után egyetlen véres jelenetet sem kapunk, én akkor is jól szórakoztam volna a Fűrész filmeken. Megvolt a történetben a potenciál. Ez a fajta potenciál pedig a Paranormal Activity filmek központi történeti szálában is megvan. Lehet nyújtani, csűrni-csavarni de azzal, hogy folyamatosan adagolnak hozzá részleteket, magyaráznak meg felmerülő kérdéseket és festenek lassacskán összeálló képet a múltbéli eseményekről és a kísértet - vagy démon - eredetéről, úgy kedvelteti meg magát egyre jobban a széria. Az első rész azért kaszált mert tényleg lehetett félni alatta. A második résznek - az elvárt félelemkeltésen túl - már a sztoriban is fel kellett mutatnia néhány újdonságot. Ezt azért összességében jól oldották meg a forgatókönyvírók.

para01_1.jpg

A történet Katie nővérének, Kristinek a családi házában játszódik. Ami különösen fontos az az, hogy időrendben visszafelé haladunk. Tehát Micah és Katie jelen esetben még nem észleltek különféle paranormális tevékenységeket otthonukban - a két szereplő egy rövid ideig szerepel is a filmben. A ház bekamerázásának az oka itt most az, hogy valaki - vagy valami - jó nagy rendetlenséget okoz egyes szobákban, ezért a családfő felszereltet pár biztonsági kamerát. Ezek után pedig napról-napra durvulnak a jelenségek, az ajtócsapkodás és a kisbaba kiemelése a járókából (!) szinte alap. És valahogy minden szál Kristihez vezet. Bizonyos szinten sokkal félelmetesebb lett a Paranormal Activity 2 mint az elődje volt. Az egyik ilyen jelenetkor konkrétan majd kiestem az ágyból, annyira megijedtem - merthogy pont éjjel néztem a filmet. Arra a bizonyos konyhás jelenetre gondolok. De a film rendesen el lett látva jumpscare-részekkel. És többségében működnek is. Sok szempontból másolja az első részt, az utolsó 10 perc különösképp, de mindenképpen megéri megtekinteni, már csak a sztori továbbgondolása végett is. Nem egy rossz film. A többihez képest meg pláne.

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr1012541549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása