Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Kávé helyett

2012. szeptember 10. - -Britpopper-

Mit iszol kávé helyett? Ha kb. fél éve tette volna fel nekem valaki ezt a kérdést, akkor rögvest rávágtam volna: energiaitalt! Bizony, régen én is nagyon ráfüggtem a koffeinre és nem volt már elég a napi 1-2 adag kávé. Sokszor előfordult, hogy reggel, munkába menet közben is beugrottam a helyi vegyeskereskedésbe és vettem valamilyen energiaitalt. Kellett, rá voltam kényszeredve. Nélküle csak kóvályogtam zombiként, nem tudtam egyszerre több dologra is odafigyelni. Aztán a szervezetem bioritmusa durván a feje tetejére állt. Nappal állandóan fáradt voltam, nyeltem a tutti-frutti ízű nedűt, míg éjszaka csak forgolódtam az ágyamban – nem jött álom a szememre. Éreztem, hogy valami nagyon nincsen rendben. Főleg akkor volt ez nagyon szembetűnő, amikor naponta 2 energiaitalt is lehúztam a szokásos 2 kávé mellett és csak az utolsó után kezdtem érezni valamiféle élénkítő hatást. Nem lepett volna meg, ha egy nap lelök a lábamról egy szívroham. Aztán elkezdtem szépen lassan leállni ezzel az egész energiaital szarsággal. Nem minden nap ittam már, hanem mondjuk egy héten háromszor, aztán kétszer, és így tovább és így tovább. Mára már csak a szobámban álló üres energiaitalos dobozok emlékeztetnek azokra az időkre, amikor még én is függő voltam. Koffein-függő. Átkozott egy állapot, senkinek nem kívánom. Rászokni ebben a rohanó világban rendkívül könnyű, leszokni róla annál nehezebb. A kávé még nem tűnt el teljesen az életemből, de most, hogy nyitottam a buddhizmus felé, megpróbálom helyettesíteni a keserű feketét valami mással. Mindenkinek nagy szeretettel tudom ajánlani a zöld teát. Elég sok helyen lehet kapni, mi nemrég például egy CBA-ban vásároltunk be belőle pár dobozzal. És ha megfigyeltétek akkor láthattátok, hogy mostanában a Nestea is nyomja ezeket a zöld tea üdítőket (különféle ízesítéssel) de ezeket én nem ajánlom, mert tele vannak cukorral meg édesítőszerekkel. Jobb a filteres. Otthon szépen megcsináljátok magatoknak, aztán elkortyolgatjátok. Élettani hatásai rendkívül jók és egészségesek. Ezek közül pár:

A zöld tea fogyasztó hatású. Zsíroldó hatását már több francia klinikai vizsgálat igazolta. Napi három csésze tea az étkezések után fogyasztva, havi 1-2 kilót tüntet el rólunk. ezzel pedig csökkenthetjük a túlsúlyból fakadó további betegségek kialakulásának esélyét is.

A zöld teával megelőzhető a fogszuvasodás. Távol-keleti felmérések szerint azoknak az iskolásgyerekeknek, akik napi egy csésze cukor nélküli zöld teát isznak, feleannyi odvas foguk van, mint az átlagnak.

A zöld tea külsöleg alkalmazva sebgyógyító és gyulladáscsökkentő. De még rákmegelőző hatását is bizonyították. A zöld tea ugyanis leköti a szabad gyököket és akadályozza a hibás sejtek szaporodását. Hihetetlen erős antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik!!!

A tea koffeintartalma értékesebb, mint a kávéé. A kávé koffeinje a gyomorban szívódik fel, a zöld teáé viszont fokozatosan és a bélben. A tea koffeinje tehát egyenletesen és sokkal hatékonyabban élénkít: serkenti a szellemi teljesítőképességet, a gondolattársításokat, a koncentrálóképességet és elűzi a fáradtságot.

(forrás: zold-tea.hu)

És mindez csak néhány pozitív tulajdonsága, van még rendkívül sok. Nekem most a zöld tea a favoritom. Amikor csak tehetem, ilyet iszom. Az ára elég széles skálán mozog, természetesen ez ugye függ mind a mennyiségtől, mind a minőségtől. Én szerintem olyan 500 és 1000 forint között a leggyakoribb, persze ha igazán minőségi zöld teát akartok akkor inkább egy teaboltban nézzetek körül, bár – mint említettem – akár egy CBA-ban is hozzá juthattok (de mindegy, hogy CBA, Tesco, Auchan, DM, Rossman, stb., majdnem mindenhol lehet kapni...). Én remek alternatívának tartom kávé helyett, energiaital helyett meg pláne. Mindenképpen érdemes kipróbálnotok, borzasztó jó hatásai vannak.

Talán lesz még ilyen tea-ajánlós bejegyzés a jövőben.

tea_drinking_by_solo_soletto.jpg

Egészségetekre!

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr264766031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SivatagiRóka 2012.09.15. 04:51:49

Ja, hogy most már ez is ilyen trendi dolog. Engem ezek az átmeneti őrületek mindig a Canderel-hatásra emlékeztetnek.
süti beállítások módosítása