Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

PeCsa

2013. május 18. - -Britpopper-

A héten ezúttal nem lesz toplista hiszen bár elkezdtem írni, nem tudtam időre befejezni mert rengeteg tennivalóm volt és a hét végére egyszerűen annyira elfáradtam, hogy ha vért izzadva mégis megírtam volna, abban nem lett volna semmi köszönet. Összecsapni pedig semmit sem szeretek. Maximalista, precíz, mindenre odafigyelő ember vagyok és egy toplista pont nem olyan dolog amit el lehetne aprózni. Egyébként ilyesféle toplistákat mindig úgy szoktam írni, hogy beülök a gép elé egy kis nassolnivalóval, egy pohár üdítővel, avagy egy tál chipssel és nekiállok írni. Nem is figyelem az időt, csak írok és írok. Volt olyan nap, hogy ezzel elment 5 óra egyhuzamban és szinte észre sem vettem. Tudom, hogy nem valami egészséges viszont tény, hogy imádok írni. Más meg a Forma 1-ért van oda (amit én egyébként egyáltalán nem nézek...), megint más pedig mondjuk a fociért. Én így vagyok az írással. Nem csak hobbim, de szenvedélyem is. Régebben írtam lemezboltokról ahol megfordultam már. Nos, azóta is rengeteg lemezboltban jártam, ám megfigyeltem, hogy a különféle CD/DVD/EP/LP ára majdnem mindenhol egységes. Pontosabban: egységesen magas. Jack White Blunderbuss című albumát kerestem (hihetetlenül bejön ugyanis ez a karcos, folk- és blues-elemekkel átitatott rockzene és a Freedom At 21 nálam nagyon betalált). Hozta is a pasas a kirakatból, adta oda a kezembe, tessék, 5000 forint. Hohó, akkor köszönöm, inkább még nézelődöm tovább máshol. Egyszerűen túl drágának találtam. Nem vagyok kampós orrú zsidó de akkor is ésszerűen megfontolom, hogy mire mennyit adok ki. Máshol régi Depeche Mode lemezek után érdeklődtem. Még használtan is 2000 forint volt a legolcsóbb helyen egy olyan album tőlük amely pedig több mint 10 éves. Aztán egy nap elmentünk a Petőfi Csarnokba (rövidítve: PeCsa). Biztos ismeritek a helyet, ha más nem, hallásból biztosan. Nagyon korrekt kis placc, alkalmanként koncerteket is szoktak adni benne de ami lényegesebb, hogy hétvégente majdnem mindig bolhapiac van. Gyerekek, ez a bolhapiac olyan a magamfajta embernek mint maga a Paradicsom! Van minden. A kibaszott régi magazinoktól kezdve, az ük-ük-üknagynéni falitükrén és a videojátékokon át egészen a ruhákig bezárólag minden, de tényleg minden van. Ha valami olyan dolog kell neked amit nem biztos, hogy megtalálnál boltban akkor azt a Városligetben található PeCsa bolhapiacán nagy valószínűséggel megleled.

2362502_df4021634bb3933cfded19c60ada83e4_wm.jpgÉletkép a bolhapiacon

Imádom ezeket a bolhapiacokat. 150 forint a beugró de annyit vagy benn, amennyit csak akarsz. Persze rohadt nagy tömeg szokott lenni mindig, de egy idő után az ember már hozzászokik ehhez. Oké, tolakodni kell, meg lépésben araszolni előre, de ez nem nagy kunszt. És azon kívül, hogy itt szoktunk videojátékokat beszerezni nevetségesen olcsó összegekért, zenei CD-k bőséges választéka is várja az érdeklődőket (a több száz bakelitről már nem is beszélve...). Szóval a kedvenc standomon 1000 forint egy CD. Nem csak újak, régiek is. A dupla CD pedig 2000. Múltkor remekül összehaverkodtam a pasassal aki ott árul. Azt mondta mindig kinn van de igazán a külföldiek vásárolnak nála sokat. És tényleg, hiszen amikor én is pont ott jártam, előttem egy külföldi fiatal pár elvitt kb. 10 lemezt. Egy kicsit bántam is, hogy nem én voltam ott előbb mert voltak köztük igazán értékesek is. Mármint számomra értékesek hiszen nem tudom, hogy mondjuk egy Oasis: Dig Out Your Soul kinek ér egyáltalán valamit. Ergo temérdek remek albumra bukkanhat ott az aki még szokott lemezeket venni rendes, fizikai formátumban is. De ezen kívül tényleg hatalmas a választék minden másban is, még laptopok és mobilok is akadnak, a megszámlálhatatlanul sok csecsebecséről már nem is beszélve. Újabban kész hipszter-mennyország a piac hiszen zsúfolásig van retró cuccokkal. Eddig is ott voltak, csak eddig nem volt olyan nagy divatjuk mint mostanság. Ezzel egyébként semmi baj nincs, szerintem is kurvajól néz ki mondjuk egy igényesen kifaragott és feldíszített zenélő ékszerdoboz avagy egy gramofon. Én ilyen cuccokkal konkrétan teletömném a lakást. Summa summarum, ha nem szórjátok két kézzel a pénzt és igényes dolgokat akartok vásárolni akkor kifejezetten ideális választás lehet a PeCsa. Esős időben nem szabad menni mert olyankor a kutya sem pakol ki, ám jó időben mindig full tele van.

Érdemes kilátogatni.

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr165304791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása