Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Függöny libben...

2013. december 03. - -Britpopper-

Érdekes idő jár odakinn. Már december van de ennek mégsem érezni hatását. Nincs igazán télies idő. Télies hangulat sincs de ez már más tészta. Pedig ez utóbbiért az áruházak mindent megtesznek: tele vannak aggatva karácsonyi díszítésekkel, csillogó füzérekkel, hópelyhes kirakatdekorációkkal...ám az időjárás odakinn, a szabadban, mégsem hozta még el a Tél sajátosságait. Nincsen hó. Még csak hó-szállingózás se. Van helyette viszont kora-őszi meleg és napsütés. Nem is tudom mióta van ez így. Mármint hogy mióta késik ennyit a Tél. Ráadásul ilyen látványosan. Tavaly december 31-én is hasonlóan meleg idő volt mint mostanság. Kíváncsi leszek hogy idén szilveszterkor milyen időjárás fogad majd bennünket reggel. Mindenesetre egy ideje fennáll már ez a "meleg-december" és mivel egyébként is egyre nagyobb a globális felmelegedés, véleményem szerint 10 év múlva már ott fogunk tartani hogy január/február előtt nemigen láthatunk havat. De mint említettem, ez a többséget nem igazán zavarja. Vagy nem vesznek róla tudomást, nem is tudom. Szóval az áruházak már jócskán karácsonyi lázban égnek, a dekorációk mellett szépen lassan befutnak a nagy karácsonyi akciók is. A Vörösmarty téren is elkezdődött nemrég a nagyon népszerű Karácsonyi Vásár. Erről azt érdemes tudni hogy aki még nem volt kinn és a fővárosban él annak mindenképp érdemes ellátogatni ide (az egész vásár január 1-ig tart) mert hatalmas, gyönyörű és igazán hangulatos! Emellett átkozottul drága is (még a forró puncs/forralt bor is aranyáron van) úgyhogy erre jobb felkészülni. Ettől függetlenül tényleg borzasztóan szép, meghitt, díszes és hangulatos az egész, íme egy kép róla hogy láthassátok miről is van szó:

lehel-krisztina-ruhak-taskak-karacsonyi-vasar2013.jpgFotó: Lehel Krisztina

A Karácsonyi Vásár 1998 óta minden évben megrendezésre kerül. Én tavaly már voltam kinn. Szép volt már akkor is de aki az igazi karácsonyi hangulatot keresi ott, az jobban teszi ha sötétedés után jár arra, úgy az igazán meghitt! Mi is megyünk majd ki nemsoká, képeket is fogok készíteni, aztán írok majd róla hogy milyen volt. De most nem ez a téma. Most a napsütéses december a téma amely álmatag hétköznapjaival vezeti az embert a Karácsony felé. Minap itthon voltam. Semmi dolgom nem akadt épp. Feküdtem a szobámban. Szelíden besütött a Nap. Résnyire nyitottam az ablakot mert azért kissé hűvös volt odakinn. Gyenge szellő fújdogált néha. Meglibbentette a függönyt. Ezt bámultam hosszú perceken át. Gondolatban nem is tudom merre jártam. Talán már jócskán benne a Tél havas, latyakos, méretes jégcsapos, forró teás időszakában. Persze tudom jól hogy ha majd lefagy a tököm a megállóban vagy a fűtetlen buszon akkor a Nyár forró kánikuláját fogom kívánni (jövő Nyár forró kánikulájában pedig a Tél fagyos és dermesztő hidegét) de ez mindig is így volt nálam. Mostanában egyre többet olvasok. Kaptam kölcsön Agatha Christie könyveket. Annak idején faltam a Poirot-novellákat úgyhogy hálás vagyok ezekért az olvasmányokért (köszi, Drágám!). Antikváriumokat járok. Nem is oly rég lemezboltokat jártam sorra. Most antikváriumokat. Főként Lovecraft és Poe kötetek után kutatok. Előbbitől mindenáron akarok néhány novellát. Bármennyit megadnék értük. Karácsonyra úgysincs semmi tippem saját magamnak. Hát, majd ezekkel a novellákkal meglepem magam. Persze csak ha találok. Érzem hogy találni fogok, csak idő (pontosabban szabadidő) kérdése. Amúgy minden klassz. Holt nyugodt és elégedett vagyok mostanában. Pörög a The Last Door (az 1. részről ITT írtam) kalandjáték 2. része ami kifejezetten kellemes időtöltés az esti Agatha Christie olvasmányaim mellé. Ó, és majdnem elfelejtettem! Képzeljétek, a múltkor multiztam. És nagyon tetszett! Sosem gondoltam volna hogy valaha is le fogok írni ilyesmit. Persze kellett hozzá egy jó csapat is de összességében nagyon élveztem és nem utoljára csináltam, az is biztos. December van. Lassan itt az ideje előhozakodnom az év végi listáimmal. Tudjátok...év albuma, év filmje, év videojátéka, stb. Idén egy kicsit összetettebb és részletesebb (egyúttal jóval hosszabb) listákat szeretnék letenni az asztalra. Persze ebben közrejátszott az is hogy idén sokkal jobban el voltam látva kivesézendő tesztpéldányokkal. Rengeteg album, film és videojáték került idén terítékre itt úgyhogy lesz miből válogatnom. Mindemellett még egy másféle toplistát biztosan kaptok tőlem nemsokára. Szóval legyetek résen! Nem tudom mikor esik le az első igazi hó. Nem az a csekély porhó amely fél óra múlva már el is olvad. Vagy az a minimális mennyiségű kevéske amely másnap reggelre latyakos sárkupaccá válik. Nem, én az igazi téli, vakítóan fehér, rengeteg hóra gondoltam. Nagyon várom már. Ne feledjétek: néhanapján álljatok meg egy-két órácskára. Pihenjetek, relaxáljatok, meditáljatok. Zökkenjetek ki a hétköznapok sodrásából. Ehhez hoztam én most egy kis zenét nektek. A videoklip korhatáros ugyan de semmi durvaság nincs benne. Csak napjaink camsex-fétisének példázata. A zene emellett remek. Francia electropop méghozzá a melankolikusabb fajtából. Fogadjátok szeretettel:

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr245671385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása