Az egykori detektív, Takakura (Nishijima Hidetoshi) egy balul elsült túszmentési akció után feladja a rendőri pályát, és inkább egy egyetemen tart előadásokat a sorozatgyilkosokról. Elé kerül egy döglött akta, méghozzá egy hat évvel ezelőtti rejtélyes eltűnés formájában, amikor is egy család vált kámforrá, az egyetlen hátramaradt lányuk pedig semmire sem emlékszik. Régi barátja segítségével Takakura beleássa magát az ügybe, és egyre furcsább részletekre bukkan. Eközben odahaza is felettébb érdekes dolgok történnek, ugyanis feleségével épp új házba költöztek, és a szomszédjuk, Nishimo (Kagawa Teruyuki), szörnyen különös alak: lerí róla, hogy valami nincs rendben a fejében, és egészen biztos, hogy valamit titkol. Takakura akaratlanul is egyre beljebb férkőzik a férfi életébe, és hamar kiderül, hogy a kedves szomszéd álcája mögött bizony valami sokkal rémesebb lapul.
Kurosawa Kiyoshi 2001-ben már elhozta nekünk az egyik legjobb j-horrort a Kairo (Pulse / Mezsgye) képében, újabban pedig a Wife of a Spy miatt szokták emlegetni a nevét, de a Creepy képében egy igazi klasszikus thrillert tett le az asztalra. Egy meglehetősen lassú, nyomozgatós filmmel állunk szemben, ami apránként adagolja a rejtélyeket. Itt nincs jumpscare, nevével ellentétben a horrortól vagy az ijesztgetéstől nagyon messze áll a Creepy, de szellemek és ősi átkok helyett mégis egy sokkal hétköznapibb félelemre épít: az ismeretlenre. Sosem tudhatjuk pontosan, hogy a saját szomszédaink pontosan milyen emberek is, hiszen kifelé, mások felé mindenki egy másik arcát mutatja. "Pedig olyan rendes ember volt!" - szokták mondani a hírekben a csodálkozó környékbeliek, mikor kiderül, hogy az elfogott illető mellékesen nőket darabolt fel a pincében. És pontosan erre játszik a Creepy. A feszültséget nem a TV-ből kimászó kislányok, vagy a polaroid képeken megjelenő kísértetek biztosítják, hanem egy furcsán viselkedő, megkérdőjelezhető elmeállapotban lévő szomszéd, aki ijesztő mosollyal a házába invitál - ez néha rémisztőbb, mint akármilyen túlvilági entitás.