
Julia (Maika Monroe) és Francis (Karl Glusman) hazaköltöznek a pasas szülővárosába, Bukarestbe. Juliának nagyon más az egész közeg, de igyekszik beilleszkedni, és még románul is elkezd tanulni, hogy boldoguljon a mindennapi életben. Valami azonban nem stimmel. A szemközti panel felső emeletének egyik szobájából valaki figyeli őt. A kezdeti kényelmetlen érzés később félelembe, majd paranoiába csap át, amint Julia már az utcán is ezt a különös alakot látja mindenhol. A hab a tortán, hogy a városban tevékenykedik egy The Spider névre keresztelt, brutális sorozatgyilkos is, aki kifejezetten fiatal nőkre vadászik. Julia élete is veszélyben lenne? Vagy az egészet csak beképzeli magának?
A Watcher bizony az utolsó percekig képes bizonytalanságban tartani a nézőt, és ehhez nagyszerű színészek asszisztálnak. Maika Monroe az It Follows (Valami követ) óta radaron van nálam, Karl Glusmantól pedig igazából elég megnézni a Gáspár Noé -féle Love-ot, hogy tisztában legyünk tehetségével. A rendezői székben az a Chloe Okuno ült, aki a V/H/S/94-be is besegített (volt szó a filmről tavaly, én speciel imádtam), az egész pedig egy Shudder + IFC Midnight koprodukció, ami nálam már eleve dupla ok a megnézésre. Ez egy remek thriller, amiben még Hitchcock (Hátsó ablak) és Polanski (Téboly) is megidéződik. A vége egy kissé elkapkodott, de összességében nekem nagyon tetszett, és baromi jól átadja, hogy ha kellően szorong valaki, akkor egy délutáni séta, vagy egy szupermarket is lehet vérfagyasztó.