Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Tömegközlekedés

2013. november 05. - -Britpopper-

Imádom. Múltkor nagyban elhatároztuk barátnőmmel hogy elutazunk a Gellért-hegy festői szépségű magaslataihoz hiszen egyrészt tényleg gyönyörű hely (főleg ilyenkor, Ősz derekán), másrészt a Gellért-hegy tipikusan egy olyan hely ahová minden szerelmespár elsétál életében legalább egyszer. Jól is indult a nap, csak aztán felszálltunk a buszra. Gyerekek, elképesztő volt a tömegnyomor ami a buszon kialakult néhány megálló után. Én nem is értettem hogy honnét került elő ennyi ember hiszen eleve a közelében sem jártunk a belvárosnak. Percek alatt megtelt a busz nyuggerekkel, gyerekekkel, tinikkel, nyugerekkel akik gyerekeket cipelnek magukkal, csíkos bevásárlószatyrokkal, mogorva emberekkel és a fene tudja még ki/mi minden lepte el a járatot, az embertömeg nagyrészén sajnos már nem láttam át. És mentünk. Durván fél órás utazás. De nekem jóval többnek tűnt. Azt kell mondjam, ehhez a járathoz képest az M2 metró-pótló szellős városnéző-busznak tűnt. Pedig ültünk végig. Kettes ülésen. Ez 50%-ban jó volt. Mert ha jobbra néztem akkor a barátnőm mosolygott vissza rám, ha viszont balra, akkor egy fogatlan hajléktalan, avagy – rosszabb esetben – egy slicc. Mindeközben mögöttem a mama rákezdett az önsajnálatra ami a végére már egészen odáig fajult hogy ugyan burkoltan de elég rendesen szidta a körülötte lévőket, miszerint ő és a gyerek azért nem tudnak leülni sehová sem mert aki a buszon ül annak előre fizetett (!) helye van ott és egyébként is, a többség amúgy is "a buszon született". Ezt így mondta. Hát igen. A protekció, ugyebár! – gondoltam én magamban, miközben már azon járt az eszem hogy ha valaki a buszon születik akkor azt a sofőr, avagy az ellenőr segíti e világra. Zártam a témát azzal hogy biztosan a közteres. Mentünk tovább. Közeledett Kőbánya. Egyszercsak mögöttem valami keményet érzek a tarkómmal. Hát egy pasas nem oda tette a szatyrát pont az ülésem támlájára? De mondom nem szólok, nehogy tömegverekedés legyen a vége. Ellenben a mögöttem ülő kiscsaj anyja rögtön odaküzdötte magát a pasihoz, csak hogy jó ízesen elküldhesse a picsába hogy mégis mi a frászt képzel már hogy odateszi a gyerek fejéhez a szatyrot? Erre a pasas meg hetykén odavetette neki hogy: "Nem veszem le mert ennyit vártam a buszra és még nekem kell állnom basszameg?!" Hát...no komment. A tahóság határtalan, maradjunk ennyiben. Végül csak odaértünk a végállomáshoz. Végre valahára.

1755-2.jpg

Metró, busz, séta...onnantól már minden simán ment. Szép napunk volt végül is. De vicces hogy újabban az egész telibevert város úgy fel van túrva mintha szétbombázták volna. A Kossuth térre például rá sem lehet ismerni. Sajnálom a turistákat akik jönnek megnézni a Parlamentet mert az egész úgy körül van túrva mintha itt forgatnának valami poszt-apokaliptikus háborús filmet. Enyhén kiábrándító. Voltam Prágában pár éve, metróztam ott is és hihetetlen hogy mekkora a differenciál az ottani és az itteni állapotok között. Tiszta és rendezett volt a metró, nem volt káosz, sem büdös, sem mogorva ellenőrök. Egy élmény volt rajta utazni. Itt meg telibe van hányva/szarva az egész szerelvény éjszakánként. Volt már olyan hogy felszálltam, leültem és szemben velem aludt egy hajléktalan, a nyálát folyatva saját maga mellé. De láttam már szipus bandát is a szerelvény végében sztondulni, tőlük 10 méteres körzetben mindenki félrehúzódva. Persze buszon sem mindig jobb a helyzet. Múltkor például olyan átható húgyszag terjengett végig hogy hiába volt kisebb tömeg a buszon, 3-4 ülésre még a legfáradtabb nyugger sem mert leülni...hiszen ugye lutri hogy melyik van telibehugyozva. Úgyhogy káosz van bazzeg, főleg a belvárosban! Már nem is azon lepődöm meg hogy be akarok menni egy sörre a haverokhoz az Örs-re és kerülő úton megy végig a busz, hanem azon hogy mennyi út le van zárva vagy el van terelve a már említett nagy túrások és "városszépítő munkálatok" apropóján. Ilyenkor örülök annak hogy nincs autóm és nem kell a dugóban idegeskednem a sok siető, a KRESZ-re ügyet sem vető idióta miatt. Messze elég nekem a BKV, nem flancolok. Csak akkor legalább az olyan apróságokat elvárnám hogy ha már nem jár ideiglenesen az M2-es metró és pótló-buszokkal helyettesítik akkor legalább ne 15 percenként járjanak mert egyetlen buszra annyi ember akar felzsúfolódni mint ahányan az egész metróra ergo nem biztos hogy túl barátságos lesz a hangulat. Amúgy meg vicces hogy mára Outlast kritikát terveztem be csak ez az egész tömegközlekedéses dolog nagyon kikívánkozott belőlem. Mindenkinek van egy adott járata amellyel nap mint nap utazik. Mindenkinek vannak sztorijai az adott járatról amelyek akár még évek múltán is eszébe jutnak. Tudom mert nekem is vannak ilyenek. Például mikor egy pasas úgy bealudt mellettem hogy rám dőlt avagy amikor meg én aludtam be annyira hogy jócskán továbbmentem mint kellett volna és a halál tudja már hogy mégis hol a frászban szálltam le végül. De hát, a tömegközlekedés már csak ilyen izgalmas.

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr235616287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása