Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Metróhuzat

2014. április 17. - -Britpopper-

Végre én is kipróbáltam a 4-es metrót! Mivel pár hete már mindenki erről beszélt, úgy gondoltuk Gábor barátommal, hogy felkerekedünk és mi is végigutazzuk az egész vonalat. Hétvégén mentünk mert hétvégén – egy darabig még – ingyenes a 4-es metrón való utazás. Ennek ellenére egyáltalán nem voltak sokan. A Keleti pályaudvartól indultunk. Én nem tudom pontosan, hogy mikor újították fel ilyen szépen a Keletit de már ott is úgy éreztem magam mintha valamiféle sci-fi film űrkadétoknak létesített iskolájának előterében lennék (egyébként is igaz az a 4-es metróra, hogy igencsak futurisztikus kialakítása lett). Szóval klassz volt már az indulás is. Gáborral előre megbeszéltük, hogy majd minden megállónál kiszállunk és jól megbámulunk mindent. Fenn is, lenn is. Nos, beszálltunk a metróba és elindultunk. II. János Pál pápa tér: mivel még csak utunk elején jártunk, naná, hogy lenyűgözött minket. Nem is annyira a lenti, sokkal inkább a fenti kialakítása a megállónak. Fenn ugyanis egy nagyon hangulatos és szépen berendezett park fogadja a látogatót ahol található egy kis vizes rész is (amolyan tó -szerűség) amiben – híd gyanánt – kőlapokat helyeztek el, hogy át lehessen kelni az egyik partról a másikra. Na, ezzel baromi jól elszórakoztunk. Szökelltünk egyik kőlapról a másikra, mint a gyerekek. Amúgy a futurisztikus kialakításhoz ez is sokat tesz hozzá. Ha az űrkadétoknak létesített iskolát hoztam az imént példaként, akkor ez a park lehetne olyan mintha annak az iskolának az udvara lenne. De menjünk tovább. Miután lifttel (!) visszamentünk a metró-szintre, folytattuk utunkat. Rákóczi tér: itt épphogy csak kiszálltunk és vissza. A világító tartó-pilléreken kívül semmi extra. Kálvin tér: a kialakítása ennek a megállónak is messze a jövőbe mutat. Néha olyan érzés tört ránk, mintha egy űrhajó belsejében mászkálnánk. Fővám tér: itt keresztbe-kasul ágaznak a beton-tartópillérek és ahogy egyre feljebb jut az ember a föld alól, úgy sokasodnak. Visszanézve a legtetejéről olyan látványt nyújt ez a megálló, mintha valamiféle vaskos pókháló tarkítaná. Szent Gellért tér: Ez a kedvencem. Csakhogy ide nem alulról metrózva jutottunk el, hanem fentről, a Szabadság hídon átkelve. Épp ezért eleinte csak a fenti részét láttuk. A szökőkút meg a kialakított kis pihenőpadok remek alternatívát nyújtanak egy kis pihenése, mi is kihasználtuk ezt. Aztán lementünk a metróba. Ami itt lenyűgözött, az a csodálatosan szép mozaik-mintázat volt a megálló alsó részénél. Egyszerűen gyönyörű. Csináltam is róla egy képet, íme:

metro másolata.jpg

Miután kigyönyörködtem magam és Gábor kb. halálra unta magát, mentünk tovább. Móricz Zsigmond körtér: ez a legszínesebb megálló. A mozgólépcsők két oldalát szegélyező, kék fénnyel világító lámpák miatt este még szebb lehet. Újbuda-központ: nem olyan nagy szám. A zöld márvány (?) sokat dob rajta, de alapjáraton eléggé ''semmilyen'' megállóhely. Bikás park: ezt nagyon beharangozták nekem, hogy hú de jó lesz, ennek ellenére engem annyira nem nyűgözött le. Mondjuk mikor kiszálltunk a metróból, az már eleve furcsa volt, hogy besütött a Nap. WTF? A föld alatt? Igen, a Bikás park ugyanis úgy lett kialakítva, hogy egy fenti hatalmas kupola (amely nekem nem annyira tetszett) végett a napsütést odalenn is lehet érezni. Ötletes, az biztos. Végül elértünk a Kelenföld vasútállomáshoz amely meg aztán már végképp semmi extra kinézetet nem kapott, szimpla metró-megálló. Feljöttünk és miután bolyongtunk egy kört (mert én azt hittem tudom onnan merre van a Déli pályaudvar), mégis inkább visszamentünk a metróhoz és újra nekiindultunk, csak ezúttal az ellenkező irányba. Már nem szálltunk ki sehol, egyenesen mentünk a Keletibe. Azért a nap végén a végkövetkeztetést is levontuk: átkozott jó lett ez a 4-es metró. Tényleg futurisztikus és egyedi kialakítása lett, amelyet jó 50 évig biztosan nem kell majd felújítani mert annyira a jövőbe mutat. Ám sajnos messze nem használják annyian mint mondjuk a 2-es avagy a 3-as metrót (melyek embertömege hétköznap reggelente a tokiói metró létszámával vetekszik…). Mindenesetre üde színfoltja lett a budapesti közlekedésnek. Ez pedig mindenképp pozitívum.

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr266047792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása