Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

Resident Evil Village (2021)

A Capcom és a megalománia

2021. május 10. - -Britpopper-

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem vártam tűkön ülve a Resident Evil Village megjelenését. Annak rendje s módja szerint szépen előrendeltem a fémtokos változatot, majd a megjelenés napján egész nap a futárt lestem. Mázlim volt, mert még délelőtt meghozta, így egész korán bele tudtam vetni magam a rettegésbe.

c5eb3d50-8718-4ed9-9300-43e2266765a2.jpg

Három évvel járunk a Resident Evil VII: Biohazard eseményei után. Ethan és Mia boldog házasságban élnek újszülött kisbabájuk, Rose társaságában. A családi idill felhőtlennek tűnik, de Ethan-ben folyamatosan ott motoszkál még a louisiana-i eset a Baker-családdal és Eveline-el. A meghitt családi vacsorát maga Chris Redfield és osztaga zavarja meg, mikor nemes egyszerűséggel szimplán agyonlövik Mia-t, elhurcolják Rose-t, Ethan-t pedig kiütik. Felfogni sincs időnk a történteket, már egy havas út mentén térünk magunkhoz, egy felborult rabszállító és a halott sofőr társaságában. Az utat követve hamar eljutunk az új helyszínhez, a kicsiny romániai faluhoz. Itt jegyezném meg, hogy valami eszméletlen profi munkát végeztek a Capcom szakemberei a falu lemodellezésével! Közép-európaiként rengeteg stílusjegy ismerős lehet számunkra, kezdve a házak kinézetétől egészen a berendezési tárgyakig.

resident_evil_village_20210507102825.jpg

resident_evil_village_20210507103025.jpg

resident_evil_village_20210507103039.jpg

Hamar kiderül, hogy a falut vérfarkasok tartják rettegésben, a szálak pedig a szomszédos kastélyig érnek, ahol Mother Miranda, és alattvalói, Alcina Dimitrescu, Donna Beneviento, Salvatore Moreau, valamint Karl Heisenberg tevékenykednek. Ethan a helyiek kudarcba fulladó megsegítése után erre veszi az irányt, hogy megtalálja kislányát, de persze a sztori ennél azért bonyolultabbá válik idővel. A falu és a kastély az a két helyszín, amiket a korábban letölthető demokban már félig-meddig bejárhattunk, de a Resident Evil Village több változatos területtel is operál. A központi persze a falu, ahová minduntalan visszatérhetünk (érdemes is, hiszen megéri felfedezni a lezárt házakat rejtett kincsek után kutatva!), de ahogy egy bizonyos kulcs több darabját is megszerezzük, úgy nyílik meg előttünk az út másfelé.

resident_evil_village_20210507103105.jpg

resident_evil_village_20210507103320.jpg

resident_evil_village_20210507103331.jpg

Ez jópofa, hiszen kellő változatosságot biztosít, ugyanakkor pont a horror-faktort is épp ez öli meg. Eleinte a felfedezés és az új, leginkább a Resident Evil 4 hasonló települését visszaidéző terület még egészen bíztató, ahogy maga a Dimitrescu-kastély is, a Tyrant / Nemesis módjára a nyomunkban koslató, túlméretezett vámpír hölggyel – a gondok később jönnek. De ne rohanjunk még ennyire előre, hiszen a következő helyszín, a kísérteties Beneviento-ház a játék legerősebb része, igazi nyomasztó, vérfagyasztó horror-hangulattal! Itt a fegyvereinket is elveszik, és odalenn, a ház alatt kell tevékenykednünk teljesen védtelenül, majd egyszer csak kialszanak a fények, és amint kilépünk az ajtón, meghalljuk, hogy valami közelít. Valami undorító, ami ráadásul borzalmas kisbaba hangokat ad ki, de olyan rémületes módon, hogy ennél a pontnál tényleg félre kellett tennem pár órára a játékot, mert kicsinált idegileg.

resident_evil_village_20210507102948.jpg

resident_evil_village_20210507103000.jpg

resident_evil_village_20210507103347.jpg

A mutáns kinézetű, hal-béka-ember kombó Moreau után ugyanabba a hibába esik a Village, mint a Resident Evil VII annak idején. Történetesen, hogy a tényleg csontig hatolóan creepy helyszíneket felváltják a sablonos, ezerszer látott térségek. A vérfarkasok fészke, vagy Heisenberg erősen a Wolfenstein / Prey játékokat idéző gyára cseppet sem emelkednek ki az átlagosból, és mikor utóbbiban belepattanhatunk egy mechába (!), ott már tényleg a fejemet fogtam. A Capcom –féle megalománia ismét felütötte a fejét, hiszen a japánok továbbra is kötelességszerűen pakolják tele a félelemre kiélezett játékmenetet túlméretezett, háznyi magas bossokkal, különféle csápos mutánsokkal, illetve egyenesen a Call of Duty hangulatát idéző momentumokkal – ez utóbbi konkrétan jelen van a játék háromnegyedénél! A Resident Evil VII is ott csúszott meg, hogy a teljesen jól felépített Texasi láncfűrészes hangulatot Ethan kezéhez hasonlóan egy huszárvágással szelték ketté a fantáziátlan bányás szakasszal, vagy utána a hajón való agyatlan lövöldözéssel. Itt ugyanez a felállás, csak a mérleg nyelve még jobban az akció felé billen, ami azonban teljesen kiöli a horrort a játékból.

resident_evil_village_20210507175831.jpg

resident_evil_village_20210507171332.jpg

resident_evil_village_20210508085926.jpg

A látvány, a zene, a szinkron persze ismét abszolút rendben van. Külön ki szeretném emelni az introban látható animációs kisfilmet, mely lazán visszaidézte bennem Tim Burton korai munkásságát. Maga a falu megvalósítása már-már fotórealisztikus és minden apró kis részlet a helyén van, akár az omladozó kisebb házakat, akár a fényűző kastély belső tereit nézzük. A kibővített játéktér pedig új lehetőségeket is rejt magában: kereshetünk kincseket, fegyver-kiegészítőket (sőt, komplett új fegyvereket!), levághatunk állatokat, amiket aztán a helyi árusnál, a hatalmasra hízott Duke-nál beválthatunk receptre, amiből ő főz valami finomat és hasznosat. Nála adhatjuk el a kincseket és a talált ereklyéket is, valamint vehetünk tőle rengeteg hasznos cuccot és a fegyvereink fejlesztésében is segítségünkre lehet. A felfedezés öröme tényleg megvan, én még a fő-sztori befejezése előtt is órákat töltöttem el a faluban, hogy az utolsó kis utcavégi házba is be tudjak menni mindent összeszedni.

resident_evil_village_20210507113549.jpg

resident_evil_village_20210507170406.jpg

resident_evil_village_20210507170608.jpg

A történet amilyen jól indul, akkora „meh” lesz a végére, és hiába kapcsolják össze a Baker-családnál történt rettenetes eseményekkel, a játék második felétől engem teljesen elveszített. Mondjuk ez elsősorban tényleg inkább a hangulatváltás miatt történhetett, hiszen sokkal jobban adtam volna végig a gótikus-horror settinget a kis román faluval, meg annak környékén az ijesztő házzal és a félig a víz alá süllyedt malom-térséggel. Számomra totál kilógott mind a vérfarkasokkal teli erődítmény, mind Heisenberg gyára, de ez legyen az én problémám. Mindezektől függetlenül a Resident Evil Village simán hozza az előző részek igencsak magasra tornázott szintjét, és bizonyos perceiben – például a már említett Beneviento-háznál – meg tényleg az idei év horror-pillanatait szállítja, egy rendkívül szórakoztató környezetbe csomagolva, ami alsó hangon (főleg, ha mindent ki akarsz maxolni!) 10-12 órát lazán felemészt, bármiféle guide, vagy külső segítség nélkül.

resident_evil_village_20210507114749.jpg

resident_evil_village_20210508152139.jpg

resident_evil_village_20210508163758.jpg

Szóval a Capcom lényegében idén sem tett mást, mint elhozott egy egészen kiforrott, parásabb jelenetekkel megpakolt akció-FPS-t, mely amilyen erősen indul, annyira gyorsan veszíti el egyéniségét a második felére. Mintha identitásválságba jutna, egyszerre akar hátborzongató horror lenni a Layers of Fear és a hasonló eresztések nyomán, valamint próbál megfelelni a CoD-generáció szülötteinek is, akik már egy autóversenyes játékban is a gépfegyvert keresik. Ha döntenem kéne, hogy a Resident Evil VII, vagy a Village tetszett-e jobban, akkor azt mondanám: az állás döntetlen! Nekem pontosan ugyanazt az élményt adta mind a kettő, nagyszerű kezdéssel, szórakoztató játékmenettel, kiemelkedő pillanatokkal, de a végére elfáradó sztorival és klisékbe hajló helyszínekkel, ahol többször is felszisszentem, hogy „na, ez már tényleg túlzás!” Ha jön majd Resident Evil IX, akkor előre is kíváncsian várom már, hogy mennyiben fog változni a véleményem annak végigjátszása után! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

PRO:

- nagyszerű, igényesen megalkotott falusi setting

- nyitottabb játéktér, a felfedezésre kiélezve

- .szemkápráztató megvalósítás

KONTRA:

- a második felére előjönnek a szokásos klisék

- a sztori elég béna módon lett lezárva

- több helyszín egyszerűen fantáziátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr3016527678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása