Kritikák, ajánlók, tesztek és gondolatébresztők tárháza

Focker Blog

A Petőfi Rádió halála

Már nem annyira nagyon zene

2016. június 01. - -Britpopper-

Mikor annak idején a hazai rádiózásról írtam, még lelkesen örvendeztem az MR2 Petőfi Rádióról, hogy mennyire változatos, mennyire színes a kínálata és klasszak a műsorai. Aztán - ahogy az Index.hu is megírta - az utóbbi időben elkezdett gyökeresen átalakulni a Petőfi. Én ezt nem nevezném "megújulásnak", hiszen a színvonal napról-napra csak csökken. Mikor 2007 végén, 2008 elején elkezdtem rendszeresen hallgatni őket, nagyon hálás voltam az olyan zenékért, amelyeket korábban egyetlen más rádión sem lehetett hallani - pedig imádtam őket. Akkoriban még nagy indie rocker korszakomat éltem, a Klaxons, a Franz Ferdinand, az Editors és az Arctic Monkeys napi rendszerességgel szólt nálam. Imádtam, hogy ezeket mind viszonthallhattam a Petőfin. Aztán később már azon kaptam magam, hogy a melóban is a Petőfi szól, és sokkal jobban élvezem a kínálatukat, mint más rádiókét. A reggeli műsor Buda Marcival például zseniális volt, bár ehhez nagyon sokat tett hozzá Marci folyton vidám, élénk személyisége. Néha még videojátékos blokkot is beszúrtak, aminek én speciel külön örültem. Aztán most a napokban áttekertem, mikor a Class FM-en véget ért a Morning Show és jött a baromi unalmas kívánságműsor, ahol folyton ugyanazokat kérik az emberek. Hát...megdöbbentem, hogy mivé deformálódott a Petőfi Rádió, és hogy mi lett ebből az egykor minőségi rádióból.

11297_zene_w800_h600.jpeg

Mint említettem, a zenei kínálatot mindig is nagyra tartottam. Nos, ez mostanra szinte teljesen kicserélődött. Olyan mainstream zenéket tolnak, hogy magam sem hiszem már el, hogy egykor itt még The Last Shadow Puppets, The Moog, meg White Lies szólt, most pedig szinte meg se tudom különböztetni a repertoárt a Music FM vagy a Class FM felhozatalától. Justin Timberlake, Ákos, Dér Heni, Király Viktor, Caramel...újabban ilyenek szólnak heavy rotációban a Petőfin. Buda Marci is lelépett a reggeli műsorból, közben pedig szinte az egész petőfis közösség lecserélődni látszik. Szerintem baromi rossz döntés volt az MTVA részéről, hogy belekezdtek ebbe a nagy átalakításba. Ha csak a köztévé nézettségét vesszük figyelembe, én nem sok pozitívat jósolok az új Petőfinek. Nem is csoda, hogy páran még idejében felismerték az ottani állapotokat és sikerült időben elhagyniuk a süllyedő hajót. Én pedig a magam részéről ezek után maradok az online rádióknál, és a Spotify bőséges felhozatalánál.

A bejegyzés trackback címe:

https://focker.blog.hu/api/trackback/id/tr458762174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lékó zsolt 2020.03.18. 07:58:10

Sziasztok!

Azt kérdem a kormány mért nem záratja be a PLÁZÁKAT!!!

Üdv:Zsozso
süti beállítások módosítása